Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 25 sierpnia 2017r., w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017r., poz.1658)        w bieżącym roku szkolnym została przeprowadzona w naszym przedszkolu ewaluacja wewnętrzna. Dokonał jej zespół nauczycieli, a uzyskane wyniki przedstawione są poniżej.

 

 

 

Wyniki ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej

 

w roku szkolnym 2019/2020

 

 

 

Przedmiot ewaluacji:

 

Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego.

 

 

 

Mocne strony przedszkola:

 

  1. Rodzice mają zaufanie do naszych pracowników.

  2. Przedszkole cieszy się dobrą opinią w środowisku lokalnym.

  3. Rodzice wybierają nasza placówkę ze względu na dobrą opinię rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola.

  4. Rodzice są zadowoleni z dotychczas stosowanego sposobu przekazywania informacji.

  5. Rodzice są zorientowani w działaniach podejmowanych przez przedszkole

     

 

Brak słabych stron przedszkola.

  

Wnioski:

 

  1. Przedszkole upowszechnia informacje o ofercie zajęć i informuje środowisko o wartości edukacji przedszkolnej.

  2. Działania przedszkola realizujące koncepcję pracy i programy edukacyjne stwarzają możliwości zdobywania różnorodnych doświadczeń, uczestniczenia w zróżnicowanych i ciekawych zajęciach. Rozwijają także sprawność, umiejętności manualne i techniczne, czytanie i liczenie, poznawanie otoczenia, rozwijanie odczuć zmysłowych, kształtowanie systemu wartości. Dzięki doświadczeniom zdobywanym w grupie, szybsza i skuteczniejsza jest edukacja społeczna. Następuje naturalna i samoistna nauka podstaw tolerancji, partnerstwa i współżycia w środowisku rówieśników.

  3. Poprzez spotkania i rozmowy z rodzicami, informacje na stronie internetowej przedszkola oraz organizowane "dni otwarte"  i "zajęcia otwarte", rodzic jest świadomy tego, że warto zapisać dziecko do przedszkola, spokojnie przetrwać okres adaptacji, nawiązać życzliwy, bezpośredni kontakt z nauczycielami i obserwować postępy rozwoju swojego dziecka.

  4. Przedszkole upowszechnia informacje dotyczące realizowanej koncepcji pracy oraz celowości i skuteczności podejmowanych działań. Informuje środowisko o wartości edukacji przedszkolnej.

  5. W placówce prowadzone są działania pokazujące społeczności korzyści wynikające z uczęszczania dzieci do tego przedszkola i działalność ta jest pozytywnie postrzegana w środowisku lokalnym

 

  

Rekomendacje:

 

  1. Kontynuować podejmowane działania mające na celu promowanie wartości wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym.

  2. Upowszechniać informacje o placówce w mediach lokalnych.