Załącznik nr 1 do Uchwały nr3/2022/2023 RP z dnia 30 .08.2022r.

 

Ramowy rozkład dnia w roku szkolnym 2022/2023

 

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wspierające całościowy rozwój dziecka, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna, co sprzyja osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.

 

7.00 – 8.15 - schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia gimnastyczne;

Odbiór dziecka od Rodzica głównym wejściem przez wyznaczoną woźną oddziałową. Mierzenie dziecku temperatury ciała w szczególnych przypadkach. Pomoc dziecku w czynnościach samoobsługowych w szatni. Przekazanie dziecka nauczycielowi.

Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę

o charakterze indywidualnym, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą   i ekspresję

Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie

Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym

8.15 – 8.30 - przygotowanie do śniadania, dokładne mycie rąk;

Czynności higieniczno-porządkowe, korzystanie z toalety pod nadzorem nauczyciela. Zachowanie bezpiecznej odległości. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Wietrzenie sal.Przygotowanie do posiłku

 8.30 – 9.00- śniadanie;

Czynności organizacyjne. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania.

9:00-9:30 - Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.

9:30-10:00 - Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.

 10.00 - 10.20- prace porządkowe po zajęciach, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci; czynności samoobsługowe, wdrażanie do samodzielności.

10.20 - 10.35- drugie śniadanie;

Czynności organizacyjne. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe analogicznie jak przy I śniadaniu. Wietrzenie sal.

10.35 - 11.45- pobyt na powietrzuwg ustalonego grafiku;

Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo‐ogrodnicze

Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek

ogrodowych i sprzętu sportowego

Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka

Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych

11.45 - 12.00- czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do spożycia zupy;

12.00 - 12.30- zupa;

12.30 – 13.45- zajęcia relaksacyjne w grupach; odpoczynek;Kształtowanie zachowań prozdrowotnych

Rożne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej; czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do II dania;

13.45 – 14.00- Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do II dania

14.00 - 14.30 - obiad - II danie;

Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku.

14.30 - 17.00- aktywność dzieci w zakresie organizacji swojego życia, zabawy dowolne wg zainteresowań, rozchodzenie się dzieci;

Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych

Zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody

Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań; zabawy                           w wyznaczonych dla dzieci miejscach przy stolikach

Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych.

Rozchodzenie się dzieci

 

Realizacja podstawy programowej odbywa się w godz.: 8:00 - 13:00