Ramowy rozkład dnia na czas pandemii COVID-19
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia,
higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności
dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane,
inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wspierające całościowy rozwój dziecka, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna, co sprzyja osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
7.00 - 8.15- schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia gimnastyczne;
• Odbiór dziecka od Rodzica głównym wejściem przez wyznaczoną woźną oddziałową. Mierzenie dziecku temperatury ciała. Pomoc dziecku w czynnościach samoobsługowych w szatni. Przekazanie dziecka nauczycielowi.
• Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę
o charakterze indywidualnym, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję
• Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne
funkcjonowanie w zabawie
• Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym
8.15 – 8.30- przygotowanie do śniadania, dokładne mycie rąk;
• Czynności higieniczno-porządkowe,korzystanie z toalety pod nadzorem nauczyciela. Zachowanie bezpiecznej odległości. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania.Wietrzenie sal.przygotowanie do posiłku
8.30 – 9.00- śniadanie;
• Czynności organizacyjne. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłków. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
9.00 - 10.00- Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według założeń nowej podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej);Wdrażanie zasad bezpieczeństwa związanych
z koronawirusem.
10.00 - 10.20- prace porządkowe po zajęciach, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci;
10.20 - 10.35- drugie śniadanie;
• Czynności organizacyjne. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe analogicznie jak przy I śniadaniu. Wietrzenie sal.
10.35 - 11.45- pobyt na powietrzuwg ustalonego grafiku;
• Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo‐ogrodnicze
• Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek
ogrodowych i sprzętu sportowego
• Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka
• Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych
11.45 - 12.00- czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do spożycia zupy;
12.00 - 12.30- zupa;
12.30 - 14.00- zajęcia relaksacyjne w grupach; odpoczynek;
• Rożne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej
• zabawy, zajęcia indywidualne i zespołowe organizowane na powietrzu lub w sali, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym; zabawa ruchowa, czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do II dania;
14.00 - 14.30 - obiad - II danie;
• Czynności organizacyjne. Wdrażanie zasad higieny ( opracowanych z zachowaniem procedur) i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku.
14.30 - 17.00- aktywność dzieci w zakresie organizacji swojego życia, zabawy dowolne wg zainteresowań, rozchodzenie się dzieci;
• Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności
i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
• Zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań
• Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy
ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody
• Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne,
dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań; zabawy w wyznaczonych dla dzieci miejscach przy stolikach
• Czynności higieniczno‐porządkowe
• Pomoc dzieciom na szatni podczas ubierania się.
• Rozchodzenie się dzieci
Realizacja podstawy programowej odbywa się w godz.: 8:00 - 13:00