Ramowy rozkład dnia

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia,

higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności

dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane,

inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wspierające całościowy rozwój dziecka, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna, co sprzyja osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.

 

7.00 - 8.15- schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia gimnastyczne;

Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę

o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję

Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne

funkcjonowanie w zabawie

Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym

8.15 – 8.30- przygotowanie do śniadania, mycie rąk;

Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku

8.30 – 9.00- śniadanie;

9.00 - 10.00- Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według założeń nowej podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej);

10.00 - 10.20- prace porządkowe po zajęciach, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci;

10.20 - 10.35- drugie śniadanie;

10.35 - 11.45- pobyt na powietrzu;

Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola)

Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek

ogrodowych i sprzętu sportowego

Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka

Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych

11.45 - 12.00- czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do spożycia zupy;

12.00 - 12.30- zupa;

12.30 - 13.00- zajęcia relaksacyjne w grupach; odpoczynek;

Rożne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej

13.00 - 14.00 - zabawy, zajęcia indywidualne i zespołowe organizowane na powietrzu lub w sali, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym; zabawa ruchowa, czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do II dania;

14.00 - 14.30 - obiad - II danie;

14.30 - 17.00- aktywność dzieci w zakresie organizacji swojego życia, zabawy dowolne wg zainteresowań, rozchodzenie się dzieci;

Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności

i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych

Zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy

ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody

Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne,

dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych)

Czynności higieniczno‐porządkowe

Rozchodzenie się dzieci

Realizacja podstawy programowej odbywa się w godz.: 8:00 - 13:00