Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1/2019 dyrektora przedszkola                                                                                            z dnia 2 września 2019r.

Ramowy rozkład dnia  

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające   z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wspierające całościowy rozwój dziecka, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna, co  sprzyja osiąganiu gotowości    do podjęcia nauki w szkole.

 

7.00 - 8.15 -  schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci

lub przy niewielkim udziale nauczyciela,  zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia 

gimnastyczne;

• Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę

   o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,   

   tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję

• Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne

   funkcjonowanie w zabawie

• Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie 

   rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym

 

8.15 - 8.30 - przygotowanie do śniadania, mycie rąk;

• Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku

 

8.30 - 9.00 - śniadanie;

 9.00 - 10.00 - Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według założeń nowej podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej);

10.00 - 10.20 - prace porządkowe po zajęciach, zabawy dowolne podejmowane przez  dzieci;

10.20 - 10.35 - drugie śniadanie;

10.35 - 11.45 - pobyt na powietrzu;

• Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze,  

    prace porządkowo‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych    

    i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola)

• Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek  

    ogrodowych i sprzętu sportowego

• Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka

• Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych

 

11.45 - 12.00 - czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do spożycia zupy;

12.00 - 12.30 - zupa;

12.30 - 13.00 - zajęcia relaksacyjne w grupach: (w grupie I – leżakowanie);

• Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie

   literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej

 

13.00 - 14.00 - zabawy, zajęcia indywidualne i zespołowe organizowane na powietrzu  lub       w sali, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym; zabawa ruchowa, czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do II   dania;

14.00 - 14.30 - obiad - II danie;

14.30 - 17.00 - aktywnosć dzieci w zakresie organizacji swojego życia, zabawy dowolne wg zainteresowań, rozchodzenie się dzieci;

• Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności                                        

   i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych

• Zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań

• Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy  

   ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody

• Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne,  

   dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału –

   w grupach połączonych)

• Czynności higieniczno‐porządkowe

• Rozchodzenie się dzieci

Realizacja podstawy programowej odbywa się w godz.: 8:00 - 13:00