Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1/2019 dyrektora przedszkola z dnia 2 września 2019r.
Ramowy rozkład dnia
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wspierające całościowy rozwój dziecka, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna, co sprzyja osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
7.00 - 8.15 - schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci
lub przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia
gimnastyczne;
• Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę
o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,
tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję
• Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne
funkcjonowanie w zabawie
• Działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie
rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym
8.15 - 8.30 - przygotowanie do śniadania, mycie rąk;
• Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku
8.30 - 9.00 - śniadanie;
9.00 - 10.00 - Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne realizowane według założeń nowej podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej);
10.00 - 10.20 - prace porządkowe po zajęciach, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci;
10.20 - 10.35 - drugie śniadanie;
10.35 - 11.45 - pobyt na powietrzu;
• Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze,
prace porządkowo‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych
i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola)
• Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek
ogrodowych i sprzętu sportowego
• Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka
• Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych
11.45 - 12.00 - czynności higieniczno-porządkowe przygotowujące do spożycia zupy;
12.00 - 12.30 - zupa;
12.30 - 13.00 - zajęcia relaksacyjne w grupach: (w grupie I – leżakowanie);
• Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie
literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej
13.00 - 14.00 - zabawy, zajęcia indywidualne i zespołowe organizowane na powietrzu lub w sali, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym; zabawa ruchowa, czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do II dania;
14.00 - 14.30 - obiad - II danie;
14.30 - 17.00 - aktywnosć dzieci w zakresie organizacji swojego życia, zabawy dowolne wg zainteresowań, rozchodzenie się dzieci;
• Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności
i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
• Zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań
• Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy
ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody
• Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne,
dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału –
w grupach połączonych)
• Czynności higieniczno‐porządkowe
• Rozchodzenie się dzieci
Realizacja podstawy programowej odbywa się w godz.: 8:00 - 13:00