Załącznik nr 1 do Uchwały nr 4 RP z dnia 13 .09.2021r.

 

GPP/1/2021/2022

 

ROCZNY PLAN PRACY

GMINNEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO

„RADOSNE WZGÓRZE” W ZAKROCZYMIU

NA ROK SZKOLNY 2021/2022

 

Realizacja w Gminnym Przedszkolu Publicznym w Zakroczymiu

Ul. Warszawska 25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Roczny plan pracy Gminnego Przedszkola Publicznego

„Radosne wzgórze” w Zakroczymiu

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021r., poz.1082) – art.70 ust.1.pkt 1, art. 80 ust. 2 pkt 4, art. 82 ust.2

  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2018r., poz. 1055)

  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół mi placówek (Dz.U. z 2017r., poz.1611)

  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356)w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

 

Roczny plan pracy powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2020/2021 oraz wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia ponadto kierunki polityko oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2021/2022.

 

 

Zawartość planu:

 

Spis treści:

 

  1. Priorytety pracy przedszkola na nowy rok szkolny 2021/2022.

  2. Diagnoza stanu przedszkola na koniec roku szkolnego 2021/2022.

  3. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań.

  4. Organizacja systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  5. Bezpieczeństwo, profilaktyka i zdrowie.

  6. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.

  7. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2021/2022.

  8. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi.

  9. Zespoły zadaniowe nauczycieli.

  10. Plan współpracy z Radą Rodziców i współdziałania z Rodzicami w roku szkolnym 2021/2022.

  11. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym.

  12. Działania na rzecz środowiska lokalnego.

  13. Harmonogram zebrań Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2021/2022.

  14. Spodziewane efekty.

 

 

 

 

  1. Priorytety pracy przedszkola na rok szkolny 2021/2022 (dotyczące przedszkoli):

 

1.Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.

 

  1. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.

  2. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.

 

2. Diagnoza stanu przedszkola na koniec roku szkolnego 2020/2021

  1. Nauczyciele dostosowują wymagania do potrzeb dzieci podczas organizowanych zajęć grupowych i indywidualnych.

  2. Podczas zajęć edukacyjnych ale też wydarzeń przedszkolnych realizowane są treści związane z wychowaniem do wartości, kształtowaniem postaw i respektowaniem norm społecznych. Dzieci wiedzą jakich zachowań się oczekuje.

  3. Podejmuje się działania wychowawcze i profilaktyczne mające na celu wzmacnianie właściwych zachowań.

  4. Wszyscy nauczyciele wykorzystują podczas zajęć środki audiowizualne oraz TIKI.

  5. Poziom przygotowania imprez i uroczystości w większości pokazywał dobre przygotowanie merytoryczne, organizacyjne, wysoką jakość i staranne przygotowanie dzieci.

  6. Baza dydaktyczna przedszkola jest wzbogacana w miarę możliwości finansowych przedszkola.

  7. Zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki. Przedszkole działa w systemie stacjonarnym dostosowanym w reżimie sanitarnym (nie mieszanie się grup, korzystanie z placu zabaw w systemie zmianowym, codzienna higiena rąk, korzystanie ze zdezynfekowanych zabawek i pomocy dydaktycznych, codzienne wietrzenie sal, indywidualne kontakty z rodzicami itp. Nauczyciele respektują regulaminy wewnętrzne i procedury obowiązujące w przedszkolu, w szczególności dotyczących bezpieczeństwa.

  8. W przedszkolu kreowane są sytuacje prowadzące do poznania przez dzieci wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne osoby dorosłe, w tym osoby starsze, oraz rozwijane są zachowania wynikające z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.

  9. Nauczyciele w oddziałach w tym nauczyciele specjaliści dokumentują i monitorują zadania wynikające z podstawy programowej w oparciu o plany miesięczne oraz związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, realizowane w trakcie bieżącej pracy z dziećmi.

  10. Ramowy rozkład dnia uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny nauczania, wychowania i opieki, potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia dzieci.

  11. Procedura szybkiej ścieżki komunikacji z Rodzicami/ opiekunami prawnymi obowiązuje

w sytuacji pandemii.

  1. Nauczyciele wykorzystują podczas realizacji podstawy programowej różne technologie informacyjno-komunikacyjne.

  2. Stan przygotowania przedszkola do realizacji kształcenia na odległość i prowadzenia zajęć

z dziećmi w przedszkolu wymaga doposażenia w sprzęt TIK, przygotowania infrastruktury

i nauczycieli.

  1. Zdalne nauczanie w przedszkolu – cotygodniowe bloki tematyczne w zakładce: Zdalne nauczaniew naszych grupach 2021, zawierające propozycje zgodne z podstawą programową pobudzającą kreatywność dzieci, umożliwiającą utrwalanie zdobytej już wiedzy, urozmaicającą wspólnie spędzony czas ( zadania, prace plastyczne, piosenki, zabawy).

Zdalne nauczanie w przedszkolu z zajęć dodatkowych w zakładkach: zajęcia logopedyczne,

język angielski, zajęcia z psychologiem, korektywa, katecheza.

  1. W związku z sytuacją dotyczącą pandemii, nie wszystkie zaplanowane szkolenia zrealizowano zgodnie z planem. Nauczyciele korzystali ze szkoleń o innej tematyce, zgodnie ze swoimi oczekiwaniami oraz możliwościami finansowymi przedszkola. Wszystkie szkolenia odbyły się on-line.

  2. Roczny Plan Doskonalenia oraz inne zaplanowane działania zapewniają nauczycielom możliwość ich rozwoju.

  3. Możliwości finansowe przedszkola nie pozwalają na intensyfikację uczestnictwa nauczycieli w szkoleniach. Nauczyciele korzystają ze szkoleń nieodpłatnych.

  4. Na bieżąco wprowadzić ewentualne zmiany w planach rozwoju zawodowego, tworząc aneksy.

Kompetencje cyfrowe realizowane są poprzez wykorzystywanie podczas zajęć i zabaw narzędzi TIK, takich jak: magnetofon, tablica multimedialna, laptop, komputer, aparat cyfrowy; wykorzystywanie Internetu – oglądanie prezentacji i filmów edukacyjnych, przedstawień teatralnych, koncertów, spotkań z ciekawymi ludźmi itp.

  1. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych polega na rozpoznawaniui zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka (zajęcia ze specjalistami - logopedą, opracowanie tzw. Wkładek do dzienników zajęć oraz Programów wspierających rozwój dzieci w poszczególnych grupach.

  2. Sposoby rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci: analiza dokumentacji dzieci w grupie: Arkusze obserwacji dzieci; opinia o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną , obserwacje czynione w bieżącej pracy z dziećmi, analiza wyników pracy dzieci, analiza wytworów dzieci, rozmowy z dziećmi, udział dzieci w konkursach, działaniach społecznych, rozmowy z rodzicami, rozmowy z innymi nauczycielami i specjalistami, poszukiwanie informacji w literaturze, portalach internetowych, w podmiotach działających na rzecz dzieci i młodzieży.

  3. Ramowy rozkład dnia jest dostosowany do sytuacji pandemii oraz udostępniony do wiadomości rodziców wychowanków na tablicy informacyjnej w przedszkolu oraz na stronie internetowej placówki.

  4. W placówce funkcjonuje Procedura szybkiej ścieżki komunikacji z Rodzicami/ opiekunami prawnymiobowiązująca od września 2020r.

 

 

  1. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań.

 

  1. Przedszkolak w świecie wartości – prawda, dobro, szlachetność, dbałość o zdrowie.

  2. Kształcenie na odległość. Bezpieczne i roztropne korzystanie z technologii cyfrowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELE I SPOSOBY REALIZACJI ZE WSKAZANIEM ALTERNATYWY ON-LINE

TERMINY

OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA REALIZACJĘ

Przedszkolak w świecie wartości – prawda, dobro, szlachetność, dbałość o zdrowie

 

I. Tworzenie sytuacji edukacyjnych, kształtujących u dzieci postawy wartości.

1. Kodeks przedszkolaka – ustalanie praw i obowiązków podczas tworzenia grupowych kodeksów.

2. Aranżowanie przestrzeni umożliwiającej dziecku poznawanie walorów płynących ze świata wartości:

- kąciki zainteresowań (patriotyczny, czytelniczy, muzyczny),

- dostosowanie pomocy dydaktycznych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych

z poszanowaniem indywidualnych potrzeb

i zainteresowań,

- wzbogacanie swobodnych zabaw o rekwizyty, przedmioty i elementy inspirujące dzieci.

 

3. Wprowadzanie dzieci w świat wartości (prawda, dobro, szlachetność, dbałość o zdrowie) poprzez:

- organizowanie zajęć dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczych,

- organizowanie imprez i uroczystości ukierunkowanych na kształtowanie postaw:

• „Dzień przedszkolaka”

• „Prawa dziecka”

• „Dzień niepodległości”

• „Dzień flagi”

• „Dzień życzliwości”

• „Pasowanie na przedszkolaka”

• „Spotkanie wigilijne”

• „Dzień babci i dziadka”

• „Dzień Rodziny”

• „Dzień dziecka”

• „Pożegnanie z przedszkolem”

 

- udział w akcjach charytatywnych tj. Zbieramy nakrętki dla Klaudii; Góra grosza; WOŚP; Razem na święta; zbiórka dla zwierząt ze schroniska; zbiórka dla dzieci (fundacja Odzyskać radość)

 

4. Rozbudzanie zainteresowań literaturą oraz rozwijanie umiejętności słuchania utworów literackich poprzez:

- wykorzystywanie literatury dziecięcej w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

- stosowanie różnorodnych metod i form pracy: globalnego czytania, MDS itp.

- udział w projekcie : „Mały miś w świecie wielkiej literatury”,

- udział w programie: Cała Polska czyta dzieciom – głośne czytanie literatury polskiej przez nauczycieli, zaproszonych gości,

- stworzenie możliwości obcowania z literaturą pod różną postacią: książki papierowe, słuchowiska, bajki grajki, przedstawienia, filmy itp.,

- uczestnictwo

w przedstawieniach teatralnych na żywo i on-line, zainspirowanych literaturą organizowanych w przedszkolu,

- zorganizowanie wycieczki do Biblioteki Miejskiej w Zakroczymiu.

 

5. Udział w konkursach.

 

6. Przedszkolny klub wolontariatu.

- pogadanki z dziećmi na temat tego co to jest wolontariat. Promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola – teatrzyki, plakaty,

- konkurs plastyczny „Pomocna dłoń”,

- zaangażowanie przedszkola

w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim,

- udział dzieci w występach poza przedszkolem podczas imprez charytatywnych (w miarę możliwości).

 

7. Zajęcia zorganizowane przez nauczycieli poszczególnych grup – planowane w ciągu całego roku szkolnego – zajęcia kształtujące postawy szlachetności, życzliwości, dobroci, dążenia do prawdy, szacunku do innych i do przyrody. Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.

 

8. Spacery, wycieczki – uczymy się zdrowo, bezpieczni e

i aktywnie spędzać wolny czas.

 

 

 

 

 

 

 

IX. 2021

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX.2021

 

XI.2021

V.2022

XI.2021

X.2021

 

XII.2021

I.2022

V.2022

VI.2022

VI.2022

 

X.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

X.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

Kształcenie na odległość. Bezpieczne i roztropne korzystanie z technologii cyfrowych

 

1. Pedagogizacja rodziców – umieszczanie artykułów, broszur za pomocą strony internetowej przedszkola, Facebooka przedszkola.

 

2. Przekazywanie informacji bieżących za pomocą poczty elektronicznej, strony internetowej przedszkola, Facebooka przedszkola.

 

3. Kontakt nauczycielek

w aplikacji Messenger oraz poczty elektronicznej w ramach współpracy międzygrupowej.

 

4. Przekazywanie wiadomości za pomocą poczty mailowej.

 

5. Kształcenie z wykorzystaniem metod

i technik na odległość z wykorzystaniem wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu nauczyciela z dzieckiem, a także możliwość korzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.

 

6. Kontakt telefoniczny

z rodzicami w celu wspierania

i rozwiązywania pojawiających się problemów. Zachęcanie rodziców do udziału

w szkoleniach on-line.

 

7. Zachęcanie do udziału

w różnych konkursach, projektach, zabawach badawczych (do wyboru).

 

8. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i roztropne korzystanie z technologii cyfrowych – szkolenia dla Rady Pedagogicznej.

 

9. „Dzień bezpiecznego komputera” – inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego.

 

10. Wykorzystywanie w pracy z dziećmi TIK, np. magnetofon, rzutnik, laptop, tablice interaktywne; wykorzystywanie Internetu: oglądanie bajek, filmów i programów edukacyjnych; nauka kodowania przez zabawę; kodowanie na dywanie.

IX.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

IX.2021 – VI.2022

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

Według potrzeb

 

 

W razie potrzeby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

Według ofert

 

 

 

 

 

 

 

 

X.2021

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

P. Klaudyna A.

Dyrektor

 

 

 

 

Nauczycielki grup

Dyrektor

 

 

 

 

Nauczycielki grup

 

 

 

 

Nauczycielki grup

Dyrektor

 

Nauczycielki grup

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki grup

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki grup

 

 

 

 

Nauczycielki grup

Dyrektor

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki grup

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki grup

 

 

 

 

 

4. Organizacja systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej:

Lp.

Działania

Osoba odpowiedzialna

Termin

1.

Prowadzenie obserwacji pedagogicznych wg przyjętych narzędzi

Nauczycielki grup

Cały rok szkolny/podsumowania: I.2022; VI.2022

2.

Przeprowadzenie badań przesiewowych w celu objęcia opieka logopedyczną

Nauczyciel logopeda

IX.2021

3.

Realizacja zasady indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych poprzez stosowanie metod, form i środków. Opracowanie w poszczególnych grupach programów wspierania i korygowania rozwoju wybranych dzieci.

Nauczycielki grup

Cały rok szkolny

4.

Realizacja zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

w poszczególnych grupach. Współpraca z rodzicami.

Psycholog

Cały rok szkolny

5.

Realizacja zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

w poszczególnych grupach, wspierających rozwój dzieci.

Nauczycielki grup

Cały rok szkolny

6.

Uruchomienie (w zależności od rozpoznanych potrzeb i możliwości ) zajęć rowijających zainteresowania i uzdolnienia dzieci :

- zajęcia muzyczne

- zajęcia taneczne

- inne – po konsultacjach z rodzicami

Dyrektor

Cały rok szkolny

 

5. Bezpieczeństwo, profilaktyka i zdrowie:

Lp

Działania

 

Osoba odpowiedzialna

Termin

 

1.

Dbałość o czystość i higienę – nauka prawidłowego mycia rąk, korzystania z toalety, mycia zębów z uwzględnieniem oszczędnego gospodarowania wodą oraz środkami higieny;l zwracanie uwagi na higienę paznokci i włosów.

Nauczycielki grup

Cały rok szkolny

2.

Realizacja wybranych programów edukacyjnych.

Nauczycielki grup

Cały rok szkolny

3.

Wdrożenie dzieci do prawidłowej reakcji na zagrożenia poprzez wykonywanie próbnej ewakuacji.

Dyrektor

Nauczycielki grup

Październik 2021

4.

Zapewnienie dzieciom pełnego bezpieczeństwa w przedszkolu;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w poszczególnych pomieszczeniach przedszkola i w ogrodzie przedszkolnym.

Nauczycielki grup

Cały rok szkolny

 

 

IX/X.2021

5.

Uświadamianie zagrożeń płynących

z otaczającego świata poprzez:

- prowadzenie zajęć edukacyjnych dotyczących wiedzy na temat zagrożeń dla zdrowia i sposobów ich unikania,

- organizowanie spotkań profilaktycznych ze strażakami, policjantami.

Nauczycielki grup

W ciągu roku szkolnego

 

6. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:

1. ,,Kolorowy start” - program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A.

2. ,,Kocham przedszkole” - program wychowania przedszkolnego, WSiP.

7. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2021/2022

Wrzesień 2021

01.09.2021 – Przedszkole witaj nam

20.09.2021 – Dzień przedszkolaka

29.09.2021 – ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Październik 2021

1.10.2021 – Dzień uśmiechu, życzliwości

10.10.2021 – Dzień Drzewa

14.10.2021 – Dzień Nauczyciela

15.10.2021 – Światowy Dzień Mycia Rąk

18.10.2021 – Dzień Poczty Polskiej

31.10.2021 – Święto Dyni

Listopad 2021

5.11.2021 – Dzień postaci z bajek

10.11.2021 – Koncert patriotyczny dla dzieci

20.11.2021 – Dzień praw dziecka

25.11.2021 – Dzień Pluszowego Misia

30.11.2021 – Andrzejki

 

 

Grudzień 2021

6.12.2021 – Mikołajki

16/17.2021 – Jasełka. Warsztaty świąteczne z Rodzicami

Styczeń 2022

10.01.202 – Finał WOŚP

21/22.01.2022 – dzień Babci i Dziadka

Luty 2022

8.02.2022 – Bal karnawałowy

17.02.2022 – Dzień Kota

Marzec 2022

08.03.2022 – Dzień Kobiet

19.03.2022 – Powitanie Wiosny

21/22.03.2022 – Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Dzień kolorowej skarpetki

22.03.2022 – Dzień wody

31.03.2022 – Warsztaty wielkanocne z Rodzicami

Kwiecień 2022

07.04.2022 – Dzień Zdrowia

22.04.2022 – Dzień Ziemi

30.04.2022 – Dzień drzewa

Maj 2022

02.05.2022 – Dzień Strażaka

07.05.2022 – Dzień Bibliotek (08.05)

15.05.2022 – Dzień Rodziny

 

Czerwiec 2022

01.06.2022 – Dzień Dziecka/wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego Wymysły pod lasem

22-24.06.2022 – Uroczyste zakończenie roku szkolnego. Pożegnanie przedszkola przez dzieci 5-letnie

 

Sierpień 2022

31.08.2022 – Dzień otwarty dla nowo przyjętych dzieci i ich rodziców

Cały rok

nasze urodzinki – organizacja urodzin dzieci w grupie przedszkolnej

• projekty edukacyjne

• małe formy teatralne - przedstawienia tematyczne w wykonaniu dzieci i chętnych rodziców

• warsztaty, zajęcia otwarte, spotkania pedagogizujące dla dzieci i rodziców

• wyjazdy zainicjowane przez Dyrektora, Radę Rodziców, Rodziców, Nauczycieli

• wycieczki do miejsc użyteczności publicznej np. Urząd Miejski, poczta, straż pożarna, posterunek policji, sklep, kwiaciarnia, Pizzeria, Biblioteka, Szkoła , GOK, itp.

• wycieczki i spacery tematyczne

• spotkania z ciekawymi ludźmi reprezentującymi różne zawody m.in. policjant, strażak, weterynarz, pielęgniarka, ratownik, policjant, muzyk, żołnierz, itp.

• konkursy z udziałem rodziców

• kiermasze okolicznościowe w przedszkolu

• okolicznościowe wystawy prac plastycznych dzieci i rodziców

w przedszkolu, na terenie Gminy (Biblioteka, Urząd Gminy, Poczta itp.)

• udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych oraz akcjach charytatywnych

 

8. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi

 

Lp.

Zadanie dodatkowe

Nazwisko i imię nauczyciela

1.

Prowadzenie kroniki przedszkolnej

Klusiewicz Dorota

2.

Aktualizacja strony internetowej przedszkola

Ambroziak Klaudyna

3.

Dekoracja

Ambroziak K.

Klusiewicz D.

Szczechura A.

4.

Kącik dla rodziców

Szczechura Agata

5.

Sprzęt sportowo-rekreacyjny

Zdańska Monika

6.

Protokoły Rady Pedagogicznej

Biernacka Ewelina

7.

Zajęcia w ramach PPP , rozwijające zainteresowania

i zdolności z dziećmi w grupach

Nauczyciele grup

 

9. Zespoły zadaniowe nauczycieli

 

Lp.

Nazwa zespołu

Skład zespołu

Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji

1.

Zespół ds ewaluacji wewnętrznej

 

wszyscy nauczyciele

X.2020 – V.2021

2.

Zespół ds promocji przedszkola

Ambroziak Klaudyna

dyrektor

W ciągu roku szkolnego

3.

Zespół ds modyfikacji regulaminów

i procedur

Klusiewicz Dorota

Szczechura Agata

dyrektor

W ciągu roku szkolnego

4.

Zespół ds projektów i akcji edukacyjnych

Zdańska Monika

Pawlak Oliwia

W ciągu roku szkolnego

 

5.

Zespół ds profilaktyki, opieki i wychowania

Ambroziak Klaudyna

Zdańska Monika

W ciągu roku szkolnego

6.

Zespół ds programowych

 

Biernacka Ewelina

Klusiewicz Dorota

W ciągu roku skzolnego

7.

Zespół ds modyfikacji statutu

 

Szczechura Agata

dyrektor

W ciągu roku szkolnego

8.

Zespół ds kształcenia na odległość

Szczechura Agata

dyrektor

 

W razie potrzeby

 

10. Plan współpracy z Radą Rodziców i współdziałania z Rodzicami w roku szkolnym 2021 / 2022

 

 

Zadania

Sposoby realizacji

Termin

Odpow.

 

 

1. Kierowanie i pomoc

w zakresie realizacji planu pracy przedszkola

i form współpracy

z rodzicami

 

1. Dokonanie wyboru rodziców w oddz.

do Rady Rodziców.

2. Opracowanie i zatwierdzenie planu

współpracy Radą Rodziców.

 

3.Ustalenie preliminarza dochodów,

wydatków z funduszy pozyskanych od

rodziców.

 

4. Organizowanie spotkań celem koordynacji prac związanych z realizacją rocznego planu pracy oraz wynikających z działalności placówki.

 

5. Zebrania ogólne, grupowe – informacje o głównych założeniach wychowawczych, sprawy organizacyjne.

 

6. Współudział rodziców w przygotowaniu i przebiegu imprez dla dzieci, m.in.

  • Spotkanie z Mikołajem

  • Warsztaty wigilijne

  • Bal noworoczny

  • Uroczystość dla Babci i Dziadka

  • Wycieczki

  • Warsztaty wielkanocne

  • Pikniki z udziałem Rodziców i dzieci

  • Dzień Dziecka

  • Teatr Rodzica

 

7.Zapraszanie Rodziców do udziału

w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.

 

8. Opracowanie sprawozdań z działalności

Rady /półroczne, roczne/,

przekazywanie informacji na

zebraniach ogólnych 

 

IX

 

IX

 

 

 

IX

 

 

 

IX, I, VI

 

 

wg harm.

 

 

 

 

 

 

W ciągu roku

 

Naucz.

 

Dyr.

 

 

 

Dyr.

 

 

 

Naucz.

 

 

Dyr. Naucz.

 

 

 

 

 

 

Dyr.

Naucz.

R.R.

 

Przew. R.R

Dyrektor

 

2.Współdziałanie Rady Rodziców ze środowiskiem

1. Pomoc w zakresie pozyskiwania

instytucji, osób prywatnych

wspomagających działalność placówki

w zakresie:

- prace konserwatorskie, naprawy, usługi

ksero, przekazywanie różnorodnych

materiałów i inne

 

2. Kontynuowanie współpracy z zakładami

pracy Rodziców celem zapewnienie

należytej realizacji programu

„Doradztwo zawodowe w przedszkolu”.

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

Dyr.

Naucz.

 

 

 Naucz.

Agata Sz.

 

 

3.Doskonalenie bazy dydaktycznej, pomieszczeń przedszkolnych

 

1. Angażowanie rodziców do zakupu,

przywozu potrzebnych materiałów,

poszukiwanie sponsorów.

2. Zachęcanie i realizowanie inicjatyw

rodzicielskich.

 

 

Cały rok

 

Naucz.

Dyr.

 

 

4.Współdziałanie

w zakresie pedagogizacji

 

1. Współudział w przygotowaniu spotkań

z rodzicami, dni otwartych, zapraszanie

gości z różnych środowisk.

 

2. Wspólne analizowani podejmowanych działań wychowawczych i profilaktycznych w celu wzmacniania właściwych zachowań, ocenianie skuteczności

i modyfikowanie według potrzeb

 

3. Prezentacja literatury dla rodziców –

porady i wskazówki w kąciku dla

rodziców. Publikowanie artykułów na

stronie internetowej/FB, dotyczących

wdrażania dzieci w świat wartości,

rozwijania samodzielności

i kreatywności dzieci.

 

4. Konsultacje z nauczycielami, informowanie o rozwoju dziecka, zachowaniu.

 

5.Prowadzenie tablicy dla rodziców

/prezentacja aktualnej tematyki, prac

Plastycznych.

 

6. Prowadzenie strony internetowej

przedszkola.

 

 

 

Wg planu

 

 

Na bieżąco

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

Dyr.

R.R.

 

Naucz.

 

 

 

Naucz.

 

 

 

 

Naucz.

 

 

Agata Sz.

Naucz.

 

Dyr.

P. Klaudyna A.

 

11. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym

 

Lp

Nazwa instytucji

Współpraca w zakresie

Działania przedszkola

Określenie czasowe (data lub okres realizacji zadania)

Osoba koordynująca (odpowiedzialna)

 

1

Poradnia psychologiczno-
-pedagogiczna

 

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

 

Szkolenia, warsztaty, rady pedagogiczne dla nauczycieli i rodziców

Kierowanie rodziców dzieci mających określone trudności rozwojowe

 

Wykorzystanie oferty poradni w tym zakresie (szczególnie w zakresie diagnozy rozwoju dzieci)

W miarę potrzeb

 

 

 

 

Według ofert

 

Każdy nauczyciel, który zauważy taką potrzebę

 

 

 

Wyznaczyć konkretną osobę spośród nauczycieli

2.

 

 

3.

Sąd Rodzinny

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Zapewnienie ochrony praw dziecka

Występowanie z wnioskiem o objęcie kuratelą rodziców niespełniających obowiązków rodzicielskich

 

 

W miarę potrzeb

 

Dyrektor

 

 

4.

 

Szkoła podstawowa

współpraca

Nawiązanie współpracy

z dyrektorem, wicedyrektorem 

i nauczycielami oddziałów przedszkolnych

Październik/maj

Naucz.

Oddz. I

 

5.

1. Miejsko-Gminny Dom Kultury

2. Biblioteka Publiczna

3. Urząd Miasta i Gminy Zakroczym

4. Komenda Policji

5. Ochotnicza Straż Pożarna

6. Poczta

7. Ośrodek zdrowia

 

 

Realizacja programów o charakterze lokalnym, festyny, konkursy, wycieczki edukacyjne

Udział w różnych formach życia lokalnego

Zgodnie

z ustalonym harmonogramem

Wyznaczone przez dyrektora osoby

 

12. Działania na rzecz środowiska lokalnego

 

Zadanie/sposób realizacji

Termin realizacji

Udział w akcji charytatywnej

„Zbieramy plastikowe nakrętki”

W ciągu roku szkolnego

Udział w akcji ogólnopolskiej

„Góra grosza”

Grudzień

Udział w kampaniach profilaktycznych organizowanych przez specjalistów, PPP

w NDM

 

W ciągu roku szkolnego

Zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska w NDM

 

Listopad/Luty

Udział w akcji ogólnopolskiej WOŚP

 

Grudzień

 

 

 

13. Harmonogram zebrań Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2020/2021

 

Lp.

Tematyka zebrań

Termin

 

Osoba odpowiedzialna

1.

Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej

i opiekuńczej w roku szk. 2021/2022

31.VIII.2021

Dyrektor

2.

Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2020/2021

14.IX.2021

Dyrektor

Nauczyciele

3.

Przedstawienie do zaopiniowania założeń planu finansowego przedszkola

XI.2021

Dyrektor

4.

Podsumowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej za I półrocze

I.2022

Dyrektor

Nauczyciele

5.

Zaopiniowanie projektu arkusza organizacji pracy przedszkola

IV.2022

Dyrektor

Nauczyciele

6.

Podsumowanie pracy przedszkola za rok szkolny 2020/2021

VI.2022

Dyrektor

Nauczyciele

7.

Rady szkoleniowe wg potrzeb oraz szkolenia Rady Pedagogicznej wg planu WDN

W ciągu roku szkolnego

Dyrektor

Nauczyciele

 

 

 

 

 

14. Spodziewane efekty

 

Nauczyciele:

  1. kształtują u dzieci postawy zdrowotne, zwracają uwagę na konieczność dbania o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych ludzi,

  2. wykorzystują w procesach edukacyjnych narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia na odległość,

  3. wspomagają rodziców w nabywaniu przez dzieci umiejętności społecznych,

  4. komunikują się z rodzicami osobiście, ale również za pomocą strony internetowej przedszkola, poczty elektronicznej lub facebooka,

  5. zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,

  6. dbają o kształtowanie właściwych postaw i wartości u dzieci

Dzieci:

  1. są aktywne, chętnie uczestniczą w zajęciach zarówno na terenie przedszkola, jak i podczas kształcenia na odległość,

  2. są samodzielne, dbają o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych,

  3. wykazują właściwe postawy społeczne, moralne i patriotyczne,

  4. radzą sobie w sytuacjach trudnych,

  5. odnoszą sukcesy na miarę swoich możliwości

Przedszkole:

  1. kształtuje u dzieci postawy prozdrowotne,

  2. jest spostrzegane w środowisku lokalnym jako placówka dobrze przygotowująca do szkoły,

  3. dba o bezpieczeństwo dzieci, w tym bezpieczeństwo cyfrowe,

  4. wychowuje do wartości społecznych, moralnych i patriotycznych: prawda, dobro, szlachetność, przyjaźń, odpowiedzialność, szacunek,

  5. wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych sytuacji.

 

Roczny plan pracy przyjęto Uchwałą nr 4/2021/2022 Rady Pedagogicznej Gminnego Przedszkola Publicznego „Radosne wzgórze” w Zakroczymiu dnia 13.09.2021r.