Załącznik nr 1 do Uchwały nr 4 RP z dnia 13 .09.2021r.
GPP/1/2021/2022
ROCZNY PLAN PRACY
GMINNEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
„RADOSNE WZGÓRZE” W ZAKROCZYMIU
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
Realizacja w Gminnym Przedszkolu Publicznym w Zakroczymiu
Ul. Warszawska 25
Roczny plan pracy Gminnego Przedszkola Publicznego
„Radosne wzgórze” w Zakroczymiu
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021r., poz.1082) – art.70 ust.1.pkt 1, art. 80 ust. 2 pkt 4, art. 82 ust.2
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2018r., poz. 1055)
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół mi placówek (Dz.U. z 2017r., poz.1611)
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356)w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Roczny plan pracy powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2020/2021 oraz wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia ponadto kierunki polityko oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2021/2022.
Zawartość planu:
Spis treści:
-
Priorytety pracy przedszkola na nowy rok szkolny 2021/2022.
-
Diagnoza stanu przedszkola na koniec roku szkolnego 2021/2022.
-
Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań.
-
Organizacja systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
-
Bezpieczeństwo, profilaktyka i zdrowie.
-
Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.
-
Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2021/2022.
-
Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi.
-
Zespoły zadaniowe nauczycieli.
-
Plan współpracy z Radą Rodziców i współdziałania z Rodzicami w roku szkolnym 2021/2022.
-
Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym.
-
Działania na rzecz środowiska lokalnego.
-
Harmonogram zebrań Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2021/2022.
-
Spodziewane efekty.
-
Priorytety pracy przedszkola na rok szkolny 2021/2022 (dotyczące przedszkoli):
1.Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
-
Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
-
Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
2. Diagnoza stanu przedszkola na koniec roku szkolnego 2020/2021
-
Nauczyciele dostosowują wymagania do potrzeb dzieci podczas organizowanych zajęć grupowych i indywidualnych.
-
Podczas zajęć edukacyjnych ale też wydarzeń przedszkolnych realizowane są treści związane z wychowaniem do wartości, kształtowaniem postaw i respektowaniem norm społecznych. Dzieci wiedzą jakich zachowań się oczekuje.
-
Podejmuje się działania wychowawcze i profilaktyczne mające na celu wzmacnianie właściwych zachowań.
-
Wszyscy nauczyciele wykorzystują podczas zajęć środki audiowizualne oraz TIKI.
-
Poziom przygotowania imprez i uroczystości w większości pokazywał dobre przygotowanie merytoryczne, organizacyjne, wysoką jakość i staranne przygotowanie dzieci.
-
Baza dydaktyczna przedszkola jest wzbogacana w miarę możliwości finansowych przedszkola.
-
Zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki. Przedszkole działa w systemie stacjonarnym dostosowanym w reżimie sanitarnym (nie mieszanie się grup, korzystanie z placu zabaw w systemie zmianowym, codzienna higiena rąk, korzystanie ze zdezynfekowanych zabawek i pomocy dydaktycznych, codzienne wietrzenie sal, indywidualne kontakty z rodzicami itp. Nauczyciele respektują regulaminy wewnętrzne i procedury obowiązujące w przedszkolu, w szczególności dotyczących bezpieczeństwa.
-
W przedszkolu kreowane są sytuacje prowadzące do poznania przez dzieci wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne osoby dorosłe, w tym osoby starsze, oraz rozwijane są zachowania wynikające z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
-
Nauczyciele w oddziałach w tym nauczyciele specjaliści dokumentują i monitorują zadania wynikające z podstawy programowej w oparciu o plany miesięczne oraz związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną, realizowane w trakcie bieżącej pracy z dziećmi.
-
Ramowy rozkład dnia uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny nauczania, wychowania i opieki, potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia dzieci.
-
Procedura szybkiej ścieżki komunikacji z Rodzicami/ opiekunami prawnymi obowiązuje
w sytuacji pandemii.
-
Nauczyciele wykorzystują podczas realizacji podstawy programowej różne technologie informacyjno-komunikacyjne.
-
Stan przygotowania przedszkola do realizacji kształcenia na odległość i prowadzenia zajęć
z dziećmi w przedszkolu wymaga doposażenia w sprzęt TIK, przygotowania infrastruktury
i nauczycieli.
-
Zdalne nauczanie w przedszkolu – cotygodniowe bloki tematyczne w zakładce: Zdalne nauczaniew naszych grupach 2021, zawierające propozycje zgodne z podstawą programową pobudzającą kreatywność dzieci, umożliwiającą utrwalanie zdobytej już wiedzy, urozmaicającą wspólnie spędzony czas ( zadania, prace plastyczne, piosenki, zabawy).
Zdalne nauczanie w przedszkolu z zajęć dodatkowych w zakładkach: zajęcia logopedyczne,
język angielski, zajęcia z psychologiem, korektywa, katecheza.
-
W związku z sytuacją dotyczącą pandemii, nie wszystkie zaplanowane szkolenia zrealizowano zgodnie z planem. Nauczyciele korzystali ze szkoleń o innej tematyce, zgodnie ze swoimi oczekiwaniami oraz możliwościami finansowymi przedszkola. Wszystkie szkolenia odbyły się on-line.
-
Roczny Plan Doskonalenia oraz inne zaplanowane działania zapewniają nauczycielom możliwość ich rozwoju.
-
Możliwości finansowe przedszkola nie pozwalają na intensyfikację uczestnictwa nauczycieli w szkoleniach. Nauczyciele korzystają ze szkoleń nieodpłatnych.
-
Na bieżąco wprowadzić ewentualne zmiany w planach rozwoju zawodowego, tworząc aneksy.
Kompetencje cyfrowe realizowane są poprzez wykorzystywanie podczas zajęć i zabaw narzędzi TIK, takich jak: magnetofon, tablica multimedialna, laptop, komputer, aparat cyfrowy; wykorzystywanie Internetu – oglądanie prezentacji i filmów edukacyjnych, przedstawień teatralnych, koncertów, spotkań z ciekawymi ludźmi itp.
-
Prowadzenie obserwacji pedagogicznych polega na rozpoznawaniui zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka (zajęcia ze specjalistami - logopedą, opracowanie tzw. Wkładek do dzienników zajęć oraz Programów wspierających rozwój dzieci w poszczególnych grupach.
-
Sposoby rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci: analiza dokumentacji dzieci w grupie: Arkusze obserwacji dzieci; opinia o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną , obserwacje czynione w bieżącej pracy z dziećmi, analiza wyników pracy dzieci, analiza wytworów dzieci, rozmowy z dziećmi, udział dzieci w konkursach, działaniach społecznych, rozmowy z rodzicami, rozmowy z innymi nauczycielami i specjalistami, poszukiwanie informacji w literaturze, portalach internetowych, w podmiotach działających na rzecz dzieci i młodzieży.
-
Ramowy rozkład dnia jest dostosowany do sytuacji pandemii oraz udostępniony do wiadomości rodziców wychowanków na tablicy informacyjnej w przedszkolu oraz na stronie internetowej placówki.
-
W placówce funkcjonuje Procedura szybkiej ścieżki komunikacji z Rodzicami/ opiekunami prawnymiobowiązująca od września 2020r.
-
Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań.
-
Przedszkolak w świecie wartości – prawda, dobro, szlachetność, dbałość o zdrowie.
-
Kształcenie na odległość. Bezpieczne i roztropne korzystanie z technologii cyfrowych.
CELE I SPOSOBY REALIZACJI ZE WSKAZANIEM ALTERNATYWY ON-LINE |
TERMINY |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA REALIZACJĘ |
Przedszkolak w świecie wartości – prawda, dobro, szlachetność, dbałość o zdrowie |
||
|
||
I. Tworzenie sytuacji edukacyjnych, kształtujących u dzieci postawy wartości. 1. Kodeks przedszkolaka – ustalanie praw i obowiązków podczas tworzenia grupowych kodeksów. 2. Aranżowanie przestrzeni umożliwiającej dziecku poznawanie walorów płynących ze świata wartości: - kąciki zainteresowań (patriotyczny, czytelniczy, muzyczny), - dostosowanie pomocy dydaktycznych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań, - wzbogacanie swobodnych zabaw o rekwizyty, przedmioty i elementy inspirujące dzieci.
3. Wprowadzanie dzieci w świat wartości (prawda, dobro, szlachetność, dbałość o zdrowie) poprzez: - organizowanie zajęć dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczych, - organizowanie imprez i uroczystości ukierunkowanych na kształtowanie postaw: • „Dzień przedszkolaka” • „Prawa dziecka” • „Dzień niepodległości” • „Dzień flagi” • „Dzień życzliwości” • „Pasowanie na przedszkolaka” • „Spotkanie wigilijne” • „Dzień babci i dziadka” • „Dzień Rodziny” • „Dzień dziecka” • „Pożegnanie z przedszkolem”
- udział w akcjach charytatywnych tj. Zbieramy nakrętki dla Klaudii; Góra grosza; WOŚP; Razem na święta; zbiórka dla zwierząt ze schroniska; zbiórka dla dzieci (fundacja Odzyskać radość)
4. Rozbudzanie zainteresowań literaturą oraz rozwijanie umiejętności słuchania utworów literackich poprzez: - wykorzystywanie literatury dziecięcej w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych, - stosowanie różnorodnych metod i form pracy: globalnego czytania, MDS itp. - udział w projekcie : „Mały miś w świecie wielkiej literatury”, - udział w programie: Cała Polska czyta dzieciom – głośne czytanie literatury polskiej przez nauczycieli, zaproszonych gości, - stworzenie możliwości obcowania z literaturą pod różną postacią: książki papierowe, słuchowiska, bajki grajki, przedstawienia, filmy itp., - uczestnictwo w przedstawieniach teatralnych na żywo i on-line, zainspirowanych literaturą organizowanych w przedszkolu, - zorganizowanie wycieczki do Biblioteki Miejskiej w Zakroczymiu.
5. Udział w konkursach.
6. Przedszkolny klub wolontariatu. - pogadanki z dziećmi na temat tego co to jest wolontariat. Promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola – teatrzyki, plakaty, - konkurs plastyczny „Pomocna dłoń”, - zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, - udział dzieci w występach poza przedszkolem podczas imprez charytatywnych (w miarę możliwości).
7. Zajęcia zorganizowane przez nauczycieli poszczególnych grup – planowane w ciągu całego roku szkolnego – zajęcia kształtujące postawy szlachetności, życzliwości, dobroci, dążenia do prawdy, szacunku do innych i do przyrody. Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.
8. Spacery, wycieczki – uczymy się zdrowo, bezpieczni e i aktywnie spędzać wolny czas.
|
IX. 2021
IX.2021 – VI.2022
IX.2021 – VI.2022
IX.2021
XI.2021 V.2022 XI.2021 X.2021
XII.2021 I.2022 V.2022 VI.2022 VI.2022
X.2021 – VI.2022
IX.2021 – VI.2022
IX.2021 – VI.2022
X.2021 – VI.2022
IX.2021 – VI.2022
IX.2021 – VI.2022
|
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki wszystkich grup
|
Kształcenie na odległość. Bezpieczne i roztropne korzystanie z technologii cyfrowych
|
||
1. Pedagogizacja rodziców – umieszczanie artykułów, broszur za pomocą strony internetowej przedszkola, Facebooka przedszkola.
2. Przekazywanie informacji bieżących za pomocą poczty elektronicznej, strony internetowej przedszkola, Facebooka przedszkola.
3. Kontakt nauczycielek w aplikacji Messenger oraz poczty elektronicznej w ramach współpracy międzygrupowej.
4. Przekazywanie wiadomości za pomocą poczty mailowej.
5. Kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość z wykorzystaniem wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu nauczyciela z dzieckiem, a także możliwość korzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
6. Kontakt telefoniczny z rodzicami w celu wspierania i rozwiązywania pojawiających się problemów. Zachęcanie rodziców do udziału w szkoleniach on-line.
7. Zachęcanie do udziału w różnych konkursach, projektach, zabawach badawczych (do wyboru).
8. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i roztropne korzystanie z technologii cyfrowych – szkolenia dla Rady Pedagogicznej.
9. „Dzień bezpiecznego komputera” – inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego.
10. Wykorzystywanie w pracy z dziećmi TIK, np. magnetofon, rzutnik, laptop, tablice interaktywne; wykorzystywanie Internetu: oglądanie bajek, filmów i programów edukacyjnych; nauka kodowania przez zabawę; kodowanie na dywanie. |
IX.2021 – VI.2022
IX.2021 – VI.2022
Na bieżąco
Według potrzeb
W razie potrzeby
Na bieżąco
Cały rok szkolny
Według ofert
X.2021
Cały rok szkolny |
P. Klaudyna A. Dyrektor
Nauczycielki grup Dyrektor
Nauczycielki grup
Nauczycielki grup Dyrektor
Nauczycielki grup Dyrektor
Nauczycielki grup
Nauczycielki grup
Nauczycielki grup Dyrektor
Nauczycielki grup
Nauczycielki grup
|
4. Organizacja systemu wspierania rozwoju każdego dziecka i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej:
Lp. |
Działania |
Osoba odpowiedzialna |
Termin |
1. |
Prowadzenie obserwacji pedagogicznych wg przyjętych narzędzi |
Nauczycielki grup |
Cały rok szkolny/podsumowania: I.2022; VI.2022 |
2. |
Przeprowadzenie badań przesiewowych w celu objęcia opieka logopedyczną |
Nauczyciel logopeda |
IX.2021 |
3. |
Realizacja zasady indywidualizacji podczas zajęć dydaktycznych poprzez stosowanie metod, form i środków. Opracowanie w poszczególnych grupach programów wspierania i korygowania rozwoju wybranych dzieci. |
Nauczycielki grup |
Cały rok szkolny |
4. |
Realizacja zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych grupach. Współpraca z rodzicami. |
Psycholog |
Cały rok szkolny |
5. |
Realizacja zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych grupach, wspierających rozwój dzieci. |
Nauczycielki grup |
Cały rok szkolny |
6. |
Uruchomienie (w zależności od rozpoznanych potrzeb i możliwości ) zajęć rowijających zainteresowania i uzdolnienia dzieci : - zajęcia muzyczne - zajęcia taneczne - inne – po konsultacjach z rodzicami |
Dyrektor |
Cały rok szkolny |
5. Bezpieczeństwo, profilaktyka i zdrowie:
Lp |
Działania
|
Osoba odpowiedzialna |
Termin
|
1. |
Dbałość o czystość i higienę – nauka prawidłowego mycia rąk, korzystania z toalety, mycia zębów z uwzględnieniem oszczędnego gospodarowania wodą oraz środkami higieny;l zwracanie uwagi na higienę paznokci i włosów. |
Nauczycielki grup |
Cały rok szkolny |
2. |
Realizacja wybranych programów edukacyjnych. |
Nauczycielki grup |
Cały rok szkolny |
3. |
Wdrożenie dzieci do prawidłowej reakcji na zagrożenia poprzez wykonywanie próbnej ewakuacji. |
Dyrektor Nauczycielki grup |
Październik 2021 |
4. |
Zapewnienie dzieciom pełnego bezpieczeństwa w przedszkolu; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w poszczególnych pomieszczeniach przedszkola i w ogrodzie przedszkolnym. |
Nauczycielki grup |
Cały rok szkolny
IX/X.2021 |
5. |
Uświadamianie zagrożeń płynących z otaczającego świata poprzez: - prowadzenie zajęć edukacyjnych dotyczących wiedzy na temat zagrożeń dla zdrowia i sposobów ich unikania, - organizowanie spotkań profilaktycznych ze strażakami, policjantami. |
Nauczycielki grup |
W ciągu roku szkolnego |
6. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:
1. ,,Kolorowy start” - program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A.
2. ,,Kocham przedszkole” - program wychowania przedszkolnego, WSiP.
7. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2021/2022
Wrzesień 2021
01.09.2021 – Przedszkole witaj nam
20.09.2021 – Dzień przedszkolaka
29.09.2021 – ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Październik 2021
1.10.2021 – Dzień uśmiechu, życzliwości
10.10.2021 – Dzień Drzewa
14.10.2021 – Dzień Nauczyciela
15.10.2021 – Światowy Dzień Mycia Rąk
18.10.2021 – Dzień Poczty Polskiej
31.10.2021 – Święto Dyni
Listopad 2021
5.11.2021 – Dzień postaci z bajek
10.11.2021 – Koncert patriotyczny dla dzieci
20.11.2021 – Dzień praw dziecka
25.11.2021 – Dzień Pluszowego Misia
30.11.2021 – Andrzejki
Grudzień 2021
6.12.2021 – Mikołajki
16/17.2021 – Jasełka. Warsztaty świąteczne z Rodzicami
Styczeń 2022
10.01.202 – Finał WOŚP
21/22.01.2022 – dzień Babci i Dziadka
Luty 2022
8.02.2022 – Bal karnawałowy
17.02.2022 – Dzień Kota
Marzec 2022
08.03.2022 – Dzień Kobiet
19.03.2022 – Powitanie Wiosny
21/22.03.2022 – Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Dzień kolorowej skarpetki
22.03.2022 – Dzień wody
31.03.2022 – Warsztaty wielkanocne z Rodzicami
Kwiecień 2022
07.04.2022 – Dzień Zdrowia
22.04.2022 – Dzień Ziemi
30.04.2022 – Dzień drzewa
Maj 2022
02.05.2022 – Dzień Strażaka
07.05.2022 – Dzień Bibliotek (08.05)
15.05.2022 – Dzień Rodziny
Czerwiec 2022
01.06.2022 – Dzień Dziecka/wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego Wymysły pod lasem
22-24.06.2022 – Uroczyste zakończenie roku szkolnego. Pożegnanie przedszkola przez dzieci 5-letnie
Sierpień 2022
31.08.2022 – Dzień otwarty dla nowo przyjętych dzieci i ich rodziców
Cały rok
•nasze urodzinki – organizacja urodzin dzieci w grupie przedszkolnej
• projekty edukacyjne
• małe formy teatralne - przedstawienia tematyczne w wykonaniu dzieci i chętnych rodziców
• warsztaty, zajęcia otwarte, spotkania pedagogizujące dla dzieci i rodziców
• wyjazdy zainicjowane przez Dyrektora, Radę Rodziców, Rodziców, Nauczycieli
• wycieczki do miejsc użyteczności publicznej np. Urząd Miejski, poczta, straż pożarna, posterunek policji, sklep, kwiaciarnia, Pizzeria, Biblioteka, Szkoła , GOK, itp.
• wycieczki i spacery tematyczne
• spotkania z ciekawymi ludźmi reprezentującymi różne zawody m.in. policjant, strażak, weterynarz, pielęgniarka, ratownik, policjant, muzyk, żołnierz, itp.
• konkursy z udziałem rodziców
• kiermasze okolicznościowe w przedszkolu
• okolicznościowe wystawy prac plastycznych dzieci i rodziców
w przedszkolu, na terenie Gminy (Biblioteka, Urząd Gminy, Poczta itp.)
• udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych oraz akcjach charytatywnych
8. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi
Lp. |
Zadanie dodatkowe |
Nazwisko i imię nauczyciela |
1. |
Prowadzenie kroniki przedszkolnej |
Klusiewicz Dorota |
2. |
Aktualizacja strony internetowej przedszkola |
Ambroziak Klaudyna |
3. |
Dekoracja |
Ambroziak K. Klusiewicz D. Szczechura A. |
4. |
Kącik dla rodziców |
Szczechura Agata |
5. |
Sprzęt sportowo-rekreacyjny |
Zdańska Monika |
6. |
Protokoły Rady Pedagogicznej |
Biernacka Ewelina |
7. |
Zajęcia w ramach PPP , rozwijające zainteresowania i zdolności z dziećmi w grupach |
Nauczyciele grup |
9. Zespoły zadaniowe nauczycieli
Lp. |
Nazwa zespołu |
Skład zespołu |
Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji |
1. |
Zespół ds ewaluacji wewnętrznej |
wszyscy nauczyciele |
X.2020 – V.2021 |
2. |
Zespół ds promocji przedszkola |
Ambroziak Klaudyna dyrektor |
W ciągu roku szkolnego |
3. |
Zespół ds modyfikacji regulaminów i procedur |
Klusiewicz Dorota Szczechura Agata dyrektor |
W ciągu roku szkolnego |
4. |
Zespół ds projektów i akcji edukacyjnych |
Zdańska Monika Pawlak Oliwia |
W ciągu roku szkolnego
|
5. |
Zespół ds profilaktyki, opieki i wychowania |
Ambroziak Klaudyna Zdańska Monika |
W ciągu roku szkolnego |
6. |
Zespół ds programowych
|
Biernacka Ewelina Klusiewicz Dorota |
W ciągu roku skzolnego |
7. |
Zespół ds modyfikacji statutu
|
Szczechura Agata dyrektor |
W ciągu roku szkolnego |
8. |
Zespół ds kształcenia na odległość |
Szczechura Agata dyrektor
|
W razie potrzeby |
10. Plan współpracy z Radą Rodziców i współdziałania z Rodzicami w roku szkolnym 2021 / 2022
Zadania |
Sposoby realizacji |
Termin |
Odpow. |
|
|
1. Kierowanie i pomoc w zakresie realizacji planu pracy przedszkola i form współpracy z rodzicami |
1. Dokonanie wyboru rodziców w oddz. do Rady Rodziców. 2. Opracowanie i zatwierdzenie planu współpracy Radą Rodziców.
3.Ustalenie preliminarza dochodów, wydatków z funduszy pozyskanych od rodziców.
4. Organizowanie spotkań celem koordynacji prac związanych z realizacją rocznego planu pracy oraz wynikających z działalności placówki.
5. Zebrania ogólne, grupowe – informacje o głównych założeniach wychowawczych, sprawy organizacyjne.
6. Współudział rodziców w przygotowaniu i przebiegu imprez dla dzieci, m.in.
7.Zapraszanie Rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
8. Opracowanie sprawozdań z działalności Rady /półroczne, roczne/, przekazywanie informacji na zebraniach ogólnych |
IX
IX
IX
IX, I, VI
wg harm.
W ciągu roku |
Naucz.
Dyr.
Dyr.
Naucz.
Dyr. Naucz.
Dyr. Naucz. R.R.
Przew. R.R Dyrektor |
|
2.Współdziałanie Rady Rodziców ze środowiskiem |
1. Pomoc w zakresie pozyskiwania instytucji, osób prywatnych wspomagających działalność placówki w zakresie: - prace konserwatorskie, naprawy, usługi ksero, przekazywanie różnorodnych materiałów i inne
2. Kontynuowanie współpracy z zakładami pracy Rodziców celem zapewnienie należytej realizacji programu „Doradztwo zawodowe w przedszkolu”.
|
Cały rok
Cały rok |
Dyr. Naucz.
Naucz. Agata Sz. |
|
3.Doskonalenie bazy dydaktycznej, pomieszczeń przedszkolnych |
1. Angażowanie rodziców do zakupu, przywozu potrzebnych materiałów, poszukiwanie sponsorów. 2. Zachęcanie i realizowanie inicjatyw rodzicielskich.
|
Cały rok |
Naucz. Dyr. |
|
4.Współdziałanie w zakresie pedagogizacji |
1. Współudział w przygotowaniu spotkań z rodzicami, dni otwartych, zapraszanie gości z różnych środowisk.
2. Wspólne analizowani podejmowanych działań wychowawczych i profilaktycznych w celu wzmacniania właściwych zachowań, ocenianie skuteczności i modyfikowanie według potrzeb
3. Prezentacja literatury dla rodziców – porady i wskazówki w kąciku dla rodziców. Publikowanie artykułów na stronie internetowej/FB, dotyczących wdrażania dzieci w świat wartości, rozwijania samodzielności i kreatywności dzieci.
4. Konsultacje z nauczycielami, informowanie o rozwoju dziecka, zachowaniu.
5.Prowadzenie tablicy dla rodziców /prezentacja aktualnej tematyki, prac Plastycznych.
6. Prowadzenie strony internetowej przedszkola.
|
Wg planu
Na bieżąco
Na bieżąco
Na bieżąco |
Dyr. R.R.
Naucz.
Naucz.
Naucz.
Agata Sz. Naucz.
Dyr. P. Klaudyna A. |
11. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym
Lp |
Nazwa instytucji |
Współpraca w zakresie |
Działania przedszkola |
Określenie czasowe (data lub okres realizacji zadania) |
Osoba koordynująca (odpowiedzialna) |
1 |
Poradnia psychologiczno-
|
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Szkolenia, warsztaty, rady pedagogiczne dla nauczycieli i rodziców |
Kierowanie rodziców dzieci mających określone trudności rozwojowe
Wykorzystanie oferty poradni w tym zakresie (szczególnie w zakresie diagnozy rozwoju dzieci) |
W miarę potrzeb
Według ofert
|
Każdy nauczyciel, który zauważy taką potrzebę
Wyznaczyć konkretną osobę spośród nauczycieli |
2.
3. |
Sąd Rodzinny
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej |
Zapewnienie ochrony praw dziecka |
Występowanie z wnioskiem o objęcie kuratelą rodziców niespełniających obowiązków rodzicielskich
|
W miarę potrzeb |
Dyrektor
|
4.
|
Szkoła podstawowa |
współpraca |
Nawiązanie współpracy z dyrektorem, wicedyrektorem i nauczycielami oddziałów przedszkolnych |
Październik/maj |
Naucz. Oddz. I |
5. |
1. Miejsko-Gminny Dom Kultury 2. Biblioteka Publiczna 3. Urząd Miasta i Gminy Zakroczym 4. Komenda Policji 5. Ochotnicza Straż Pożarna 6. Poczta 7. Ośrodek zdrowia
|
Realizacja programów o charakterze lokalnym, festyny, konkursy, wycieczki edukacyjne |
Udział w różnych formach życia lokalnego |
Zgodnie z ustalonym harmonogramem |
Wyznaczone przez dyrektora osoby |
12. Działania na rzecz środowiska lokalnego
Zadanie/sposób realizacji |
Termin realizacji |
Udział w akcji charytatywnej „Zbieramy plastikowe nakrętki” |
W ciągu roku szkolnego |
Udział w akcji ogólnopolskiej „Góra grosza” |
Grudzień |
Udział w kampaniach profilaktycznych organizowanych przez specjalistów, PPP w NDM |
W ciągu roku szkolnego |
Zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska w NDM |
Listopad/Luty |
Udział w akcji ogólnopolskiej WOŚP |
Grudzień |
|
|
13. Harmonogram zebrań Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2020/2021
Lp. |
Tematyka zebrań |
Termin
|
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej w roku szk. 2021/2022 |
31.VIII.2021 |
Dyrektor |
2. |
Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2020/2021 |
14.IX.2021 |
Dyrektor Nauczyciele |
3. |
Przedstawienie do zaopiniowania założeń planu finansowego przedszkola |
XI.2021 |
Dyrektor |
4. |
Podsumowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej za I półrocze |
I.2022 |
Dyrektor Nauczyciele |
5. |
Zaopiniowanie projektu arkusza organizacji pracy przedszkola |
IV.2022 |
Dyrektor Nauczyciele |
6. |
Podsumowanie pracy przedszkola za rok szkolny 2020/2021 |
VI.2022 |
Dyrektor Nauczyciele |
7. |
Rady szkoleniowe wg potrzeb oraz szkolenia Rady Pedagogicznej wg planu WDN |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor Nauczyciele |
14. Spodziewane efekty
Nauczyciele:
-
kształtują u dzieci postawy zdrowotne, zwracają uwagę na konieczność dbania o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych ludzi,
-
wykorzystują w procesach edukacyjnych narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia na odległość,
-
wspomagają rodziców w nabywaniu przez dzieci umiejętności społecznych,
-
komunikują się z rodzicami osobiście, ale również za pomocą strony internetowej przedszkola, poczty elektronicznej lub facebooka,
-
zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
-
dbają o kształtowanie właściwych postaw i wartości u dzieci
Dzieci:
-
są aktywne, chętnie uczestniczą w zajęciach zarówno na terenie przedszkola, jak i podczas kształcenia na odległość,
-
są samodzielne, dbają o zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych,
-
wykazują właściwe postawy społeczne, moralne i patriotyczne,
-
radzą sobie w sytuacjach trudnych,
-
odnoszą sukcesy na miarę swoich możliwości
Przedszkole:
-
kształtuje u dzieci postawy prozdrowotne,
-
jest spostrzegane w środowisku lokalnym jako placówka dobrze przygotowująca do szkoły,
-
dba o bezpieczeństwo dzieci, w tym bezpieczeństwo cyfrowe,
-
wychowuje do wartości społecznych, moralnych i patriotycznych: prawda, dobro, szlachetność, przyjaźń, odpowiedzialność, szacunek,
-
wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych sytuacji.
Roczny plan pracy przyjęto Uchwałą nr 4/2021/2022 Rady Pedagogicznej Gminnego Przedszkola Publicznego „Radosne wzgórze” w Zakroczymiu dnia 13.09.2021r.