Załącznik nr 1 do Uchwały nr 5/2019/2020 Rady Pedagogicznej z dnia 12.09.2019r.

 

GPP / 1 / 2019/2020

 

 

 

 

 

ROCZNY PLAN PRACY

GMINNEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO

RADOSNE WZGÓRZE”

W ZAKROCZYMIU

 

 

 

Realizacja w Gminnym Przedszkolu Publicznym

ul.Warszawska 25

na rok szkolny 2019/2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. INFORMACJA WSTĘPNA

 

Podstawa prawna:

 

Ustawa z 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. Poz. 59) – art. 70 ust. 1 pkt 1, art. 80 ust. 2 pkt 4, art. 82 ust. 2.

 

 

Plan opracowano na podstawie:

 

  1. Zadań do pracy wychowawczo – dydaktycznej na rok szkolny 2019/2020, opracowanych na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 12.06.2019r.

  2. Uchwały nr 2/2018/2019 Rady Pedagogicznej GPP w sprawie sposobów wykorzystania wyników nadzoru z roku szk. 2019/2020.

  3. Podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szk. 2019/2020 ustalonych przez MEN pismem nr DKO-WNP.4092.51.2019.DB z dnia 03.07.2019r.

  4. Raportu z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w roku szkolnym 2019/2020.

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020:

  1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych.

  2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

  3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

  4. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.

  5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego.

  6. Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego.

 

  1. CELE I ZADANIA

    I ZADANIE:

    Od małego przedszkolaka do wielkiego Polaka” - wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

Cele ogólne:

1. Budzenie u dzieci świadomości, że należą do wspólnoty zamieszkujących nasz region i ojczyznę.

  1. Kształtowanie więzi z krajem ojczystym oraz szacunku do własnego kraju.

  2. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i poszanowania symboli narodowych.

  3. Kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania podczas uroczystości przedszkolnych i państwowych.

  4. Ukazanie relacji łączących dziecko z jego rodzinnym regionem i krajem.

  5. Zapoznanie dzieci z historią miejscowości, w której mieszkają oraz legendami najbliższego regionu.

Cele szczegółowe:

  1. Wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, zna nazwę regionu, którego jest mieszkańcem.

  2. Wzbogaca swoją wiedzę na temat historii regionu oraz swojego kraju.

  3. Zna i szanuje symbole narodowe.

  4. Wie, jaką postawę należy przyjąć podczas słuchania bądź śpiewania hymnu narodowego.

  5. Zna wybrane tradycje narodowe i regionalne (legendy, zwyczaje, obyczaje, stroje, tańce).

     

    II ZADANIE:

Mały matematyk” - rozbudzanie u dzieci zainteresowań matematycznych jako źródła wiedzy, wartości i przyjemnośći.

Cele ogólne:

  1. Doskonalenie rozwoju matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym.

  2. Nabywanie wiadomości i umiejętności potrzebnych do rozpoczęcia szkolnej edukacji matematycznej.

  3. Stworzenie takich warunków, by edukacja matematyczna sprawiała dzieciom radość i zadowolenie, by wychowankowie osiągali sukcesy w nauce matematyki.

  4. Poszukiwanie atrakcyjnych metod i form pracy rozwijających u dzieci zdolności matematyczne wg propozycji E. Gruszczyk -Kolczyńskiej.

  5. Stworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy.

  6. Rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działanie z zakresu edukacji matematycznej.

  7. Kształtowanie odporności emocjonalnej wychowanków, koniecznej do zdobycia się na wysiłek intelektualny w sytuacjach trudnych i pełnych napięć.

  8. Wspieranie dzieci zdolnych w rozwijaniu ich zainteresowań oraz dzieci mających trudności w uczeniu się matematyki.

  9. Pedagogizacja rodziców w zakresu kształtowania pojęć matematycznych w wieku przedszkolnym

     

Cele szczegółowe:

1. Kształtowanie odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie z zadaniami

o charakterze matematycznym.

2. Stwarzanie podstaw do dobrej adaptacji jako warunku eliminującego wstępne

niepowodzenia matematyczne.

3. Rozwijanie rozumienia pojęć liczbowych oraz umiejętności liczenia.

4. Doskonalenie umiejętności przewidywania wydarzeń .

5. Kształtowanie świadomości własnego ciała.

6. Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

7. Wspomaganie rozwoju w zakresie dostrzegania regularności

8. Rozwijanie umiejętności określania czasu

9. Zapoznanie z podstawowymi pojęciami geometrycznymi.

10. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.

11. Nabywanie umiejętności samodzielnego konstruowania gier matematycznych.

12. Poszerzanie zakresu wiadomości i umiejętności potrzebnych do rozpoczęcia

szkolnej edukacji matematycznej.

 

 

3. Zadanie wychowawczo – dydaktyczne:

 

Od małego przedszkolaka do wielkiego Polaka” - wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

 

III. DZIAŁANIA PROWADZĄCE DO UZYSKANIA SPODZIEWANYCH EFEKTÓW

 

I ZADANIE:

Od małego przedszkolaka do wielkiego Polaka” - wychowanie do wartości poprzez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.

 

SPODZIEWANE EFEKTY:

Dziecko:

 

  1. Wie i przestrzega zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu i jego otoczeniu.

  2. Nawiązuje poprawne kontakty z rówieśnikami.

  3. Rozumie konieczność podporządkowania się obowiązującym regułom.

  4. Przestrzega zasad współżycia w grupie.

  5. Zna własne imię i nazwisko oraz adres zamieszkania.

  6. Rozumie i używa pojęcia: rodzina, rodzice, dzieci, rodzeństwo, dziadkowie, ciocia, wujek.

  7. Zna obowiaki, prawa i zwyczaje panujące w rodzinie.

  8. Potrafi rozmawiać na temat własnej rodziny.

  9. Wie, ze istotą relacji w rodzinie jest miłość, szacunek, przyjaźń, troska, pomoc.

  10. Zna imiona rodziców, rodzeństwa, dziadków; potrafi wykonać portrety mamy i taty.

  11. Umie okazywać szacunek i miłość swoim bliskim.

  12. Nazywa i rozpoznaje swoje miejsce zamieszkania, miasto, wieś. Rozpoznaje je na fotografiach.

  13. Zna adres zamieszkania i adres przedszkola.

  14. Zna ważne, charakterystyczne obiekty na terenie gminy i pobliskiego regionu.

  15. Uczestniczy w ważnych imprezach kulturalnych organizowanych na terenie miasta i gminy.

  16. Ma poczucie przynależności lokalnej.

  17. Rozumie pojęcia „herb”, „symbole narodowe”, „stolica”, „prezydent”.

  18. Rozpoznaje kontury Polski, pkazuje położenie Warszawy i Zakroczymia, Morza Bałtyckiego i gór na mapie.

  19. Wie, jak wygląda godło Polski, zna barwy narodowe, rozpoznaje i śpiewa hymn państwowy, zachowuje odpowiednią postawę podczas śpiewania hymnu.

  20. Wie, jak wygląda herb Warszawy, wymienia jej najważniejsze zabytki.

  21. Zna historię Polski, wybrane dzieje.

  22. Zna zwyczaje świąteczne związane ze Świetami Bożego Narodzenia oraz zwyczaje i tradycje wielaknocne oraz aktywnie w nich uczestniczy.

  23. Rozumie konieczność ochrony pzrzyrody oraz zna przyczyny zanieczyszczania środowiska; uczestniczy w akcji „Sprzątanie świata”.

  24. Umie wskazać swoim zachowaniem, że jest przyjacielem przyrody.

 

II ZADANIE:

Mały matematyk” - rozbudzanie u dzieci zainteresowań matematycznych jako źródła wiedzy, wartości i przyjemnośći.

 

SPODZIEWANE EFEKTY:

Dziecko:

  1. Posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni.

  2. Prawidłowo posługuje się liczebnikami w zakresie od 0 do 10.

  3. Dokonuje porównań miary i masy przedmiotów.

  4. Konstruuje przy pomocy nauczyciela gry i opowiadania matematyczne.

  5. Wykorzystuje w zabawie i zna figury matematyczne.

  6. Gromadzi i wykorzystuje w różnorodnych zabawach i grach matematycznych różnorodne liczmany gotowe , przyrodnicze i wykonane wspólnie z rodzicami.

  7. Dostrzega rytmy w różnorodnych sytuacjach np. wyliczankach, wierszykach piosenkach i układa je w umowny sposób za pomocą symboli.

  8. Dodaje i odejmuje na konkretach.

  9. Rozwija orientację w przestrzeni i względem swojego ciała.

  10. Zna i potrafi zastosować w praktyce określenia czasu.

 

Zadania

Sposoby realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin wykonania

Uwagi

1

2

3

4

5

1. Ja i moi koledzy, moja grupa

Organizacja życia w grupie.

Mój kolega, moja koleżanka.

Normy i zasady obowiązujące w grupie.

Prawa i obowiązki dziecka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Ja i moja rodzina.

Moja rodzina, jej członkowie.

Obowiązki członków rodziny.

Uczucia i wzajemna pomoc.

Dom rodzinny.

Święta rodzinne.

Wspólne spędzenie czasu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Mieszkam w Gminie Zakroczym.

Moja miejscowość.

Zabytki Zakroczymia

i okolic.

Herb Miasta i legendy naszego regionu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Jestem Polakiem. Znam historię Polski.

Symbole państwowe:flaga, hymn, godło.

Stolica Polski: Warszawę, herb, siedziba prezydenta, historia, legendy (Legenda o Warsie i Sawie).

Mapa Polski, państwa graniczące, położenie Warszawy, Morza Bałtyckiego, gór.

Polskie tańce ludowe i charakterystyczne stroje ludowe.

 

5. Tradycje bożonarodzeniowe.

Święta i tradycje rodzinne.

Boże Narodzenie w przedszkolu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Zwyczaje wielkanocne.

Tradycje rodzinne.

Zwyczaje wielkanocne.

Święta religijne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Dbam o przyrodę w mojej okolicy.

Ochrona srodowiska.

Segregacja śmieci.

Pozytywne i negatywne działanie człowieka na środowisko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przekazywanie informacji o sobie (imię, nazwisko, adres, ulubione zajęcie).

 

Zabawy integracyjne pokazujące różnice i podobieństwa w wyglądzie, zachowaniu, ulubionych zabawach.

 

Mój kolega”, „Moja koleżanka”- rysowanie portretu.

 

Zapoznanie z podstawowymi zasadami obowiązującymi w grupie- wprowadzeniekodeksu grupowego.

 

 

Swobodne wypowiedzi na temat własnej rodziny, zwyczajów i obowiązków.

 

Oglądanie starych fotografii.

 

Wyjaśnienie wieloznaczności pojęcia „dom”.

 

Przygotowanie do Święta babci i dziadka;nauka piosenek i wierszy, przygotowanie laurek i upominków dla babć i dziadków.

 

Występ dla mamy i taty.

Wykonanie laurek/prezentów

i składanie życzeń.

 

 

Wykonanie kącika regionalnego.

 

Oglądanie widokówek i fotografii.

Wycieczka po mojej miejscowości.

Udział w konkursach dla pzredszkolaków organizowanych na terenie przedszkola, gminy i powiatu.

 

Wykonanie albumu o Mieście i Gminie Zakroczym.

 

Spotkania z ciekawymi ludźmi z Zakroczymia i okolic.

 

 

Wyjaśnienie pojęć: herb, symbole narodowe, stolica, prezydent.

 

Wykonanie flag, kotylionów narodowych.

 

Wycieczka do Muzeum Kampanii Wrzesniowej i Twierdzy Modlin

 

Zapraszanie ważnych osób na uroczystosći i konkury przedszkolne.

 

Wypowiedzi na temat światecznych, rodzinnych zwyczajów.

 

Rozwiązywanie zagadek o tematyce bożonarodzeniowej.

 

Wigilia w przedszkolu-jasełka i warsztaty świąteczne z udziałem rodziców.

 

Wykonanie ozdób świątecznych.

 

Udział w konkursach plastycznych.

 

Przygotowanie ozdób światecznych dla podopiecznych Domu Opieki Marion.

 

 

Rozmowa o obchodach Świąt Wielkanocnych.

 

Zajęcia otwarte dla rodziców w formie warsztatów.

 

Przygotowanie wielkanocnego kącika.

 

Przygotowanie ozdób wielkanocnych.

 

 

Przykłady pozytywnych i negatywnych oddziaływań człowieka na stan środowiska.

 

 

Spacer wokół przedszkola.

 

Segregacja śmieci.

 

Właściwe zachowanie na terenie przedszkola, ogrodu, parku itp.

 

Aktywny udział w akcji „Sprzątanie świata” - teren przedszkola.

Nauczycielki wszystkich oddz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Styczeń

 

 

 

 

 

 

Maj

 

 

 

 

 

 

wrzesień

 

 

W ciągu roku szkolnego

 

 

 

 

 

 

 

Kwiecień/

maj

 

 

W ciągu roku szkolnego

 

 

 

Listopad, maj

 

 

 

Listopad, maj

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

Grudzień-styczeń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania

Sposoby realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin wykonania

Uwagi

1

2

3

4

5

1. Uczymy się matematyki

w przedszkolu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Uczymy się matematyki z rodzicami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Uczymy się matenatyki w sytuacjach życia codziennego.

1. Zorganizowanie „Kącika małego matematyka”, całoroczne wzbogacanie o różnorodne materiały(waga, miarki, figury geometryczne, gry matematyczno-dydaktyczne itp.).

 

2. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci przez realizację elementów programu „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

 

3. Organizowanie zabaw ruchowych w połączeniu z pojęciami z zakresu matematyki.

 

4. Organizowanie zajęć plastycznych, których wyjściem do działąń jest symbol graficzny liczby, figury geometryczne oraz zajęć plastycznych wykorzystujących efekt odbicia (np. przez złożenie).

 

5. Tworzenie gier o treści matematycznej i gier ściganek.

 

6. Organizowanie zabaw tematycznych np. W sklep, stragan, cukiernię, kwiaciarnię itp.

 

7. Tworzenie różnego rodzaju kalendarzy w grupach typu: Poznajemy dni tygodnia, Kalendarz pogody, Urodziny w przedszkolu, itp.

 

8. Organizowanie zajęć z zakresu kształtowania pojęć matematycznych z wykorzystaniem laptopa w celu rozwijania zainteresowań technologią komputerową.

 

9. Matematyka w świecie bajek-zajęcia i zabawy matematyczne inspirowane literaturą dla dzieci.

 

10. Wykorzystanie zasobów kącika przyrodniczego do zajęć z zakresu edukacji matematycznej.

 

11. Wykorzystywanie gier dydaktycznych i historyjek obrazkowych w pracy z dziećmi w celu dostrzegania związków przczynowo-skutkowych, następstw czasowych, itp.

 

12. Przeprowadzenie zajęć koleżeńskich z zakresu kształtowania pojęć matematycznych.

 

 

1. Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców z zakresu kształtowania pojęć matematycznych.

 

2. Umieszczenie na tablicy dla rodziców informacji dotyczących rozwijania kompetencji matematycznych dziecka w wieku przedszkolnym.

 

1. Organizowanie wycieczek, spotkań mających na celu ukazanie dzieciom zastosowania wiedzy matematycznej w życiu codziennym, np. Wycieczka do sklepu, do piekarni, na stragan, spotkanie z krawcową, kucharką itp.

 

 

 

2. Stwarzanie sytuacji umożliwiających liczenie obiektów w sytuacjach życia codziennego stosownie do możliwości intelektualnych dzieci, np. na placu przedszkolnym, na spacerze – liczenie kroków, kamieni, kwiatków itp.

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki grupy II

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielka Agata Szczechura

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielki wszystkich oddziałów

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. INNE ZADANIA DO WYKONANIA

Sposoby realizacji

 

Osoby odpowiedzialne

Termin

wykonania

Uwagi

1

2

3

4

1. Poznanie zmian w Karcie Nauczyciela z dniem 1 września 2019r. Wdrożenie podstawowych kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2019/2020.

 

2. Wprowadzenie do użytku i wdrożenie programów wychowania przedszkolnego na okres edukacyjny dziecka w przedszkolu;

planowanie miesięcznej pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej na podstawie wdrożonych programów.

 

3. Badanie losów absolwentów

przedszkola – opracowanie

wniosków do pracy z dziećmi 5,6- letnimi.

 

4. Opracowanie „Wykazów dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną” oraz „Grupowych lub indywidualnych programów udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej”.

 

5. Udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

i dokumentowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

6. Przeprowadzenie diagnozy dojrzałości szkolnej dzieci 5-letnich za zgodą rodziców.

 

7. Opracowanie i przekazanie rodzicom dzieci 5-letnich „Informacji o gotowości szkolnej dziecka”.

 

8. Wykorzystanie w pracy

z dziećmi metody projektu, eksperymentu, doświadczenia

i innowacji.

 

9. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych.

 

10. Kształtowanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków i właściwego zachowania się przy stole.

 

11. Wdrażanie do przestrzegania umów dotyczących zachowań poza budynkiem przedszkolnym,

w trakcie wyjazdów

i wycieczek.

 

12. Systematyczne i terminowe prowadzenie strony internetowej przedszkola.

 

13. Przestrzeganie przepisów dotyczących wyjścia poza teren przedszkola (kamizelki odblaskowe, odpowiednia ilość opiekunów, wpis do zeszytu wyjść).

 

14. Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz bepieczeństwa dzieci w przedszkolu i poza terenem przedszkola, zgodnie

z obowiązującymi

w przedszkolu Procedurami.

 

nauczycielki wszystkich oddz.,

dyrektor

 

 

 nauczycielki wszystkich oddz.,

dyrektor

 

 

 

 

 

 

 Klaudyna Ambroiak

Dorota Klusiewicz

 

 

 

nauczycielki wszystkich oddz. we współpracy ze specjalistami

 

 

 

 


nauczycielki wszystkich oddz., specjaliści

 

 

nauczycielki grupy II

 

 

 

nauczycielki grupy II

 

 

 

 

nauczycielki wszystkich oddz.

 

 

 

nauczycielki wszystkich oddz

 

 

nauczycielki wszystkich oddz

 

 

 

nauczycielki wszystkich oddz

 

 

 

 

 dyrektor

Klaudyna Ambroziak

 

 

nauczycielki wszystkich oddz.

 

 

 

 

 nauczycielki wszystkich oddz.

 

 

 

 

 

IX.2019

 

 

 

 

 IX 2018

 

 

 

 

cały rok szkolny

 

 

 

 

X/XI 2018

 

 

 

 

X 2019

 

 

 

 

 

 cały rok szkolny

 

 

 

 

X/XI 2019

i IV 2020

 

 

do końca IV 2019

 

 

 

 

cały rok szkolny