Przedszkole wspomaga indywidualny rowój i zainteresowania dzieci.
Nauczycielki oddziałów uwzględniają w miesięcznych planach pracy realizację treści z podstawy programowej.
Rodzaj i zakres realizowanych treści jest zgodny z wybranymi przez nauczycielki programem wychowania przedszkolnego:
„Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości." autorstwa Jolanty Wasilewskiej, opublikowanego przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Sp. z o.o.
Walory programu:
• holistyczne podejście do rozwoju dziecka, ukazując możliwości zintegrowanych działań nauczyciela we wszystkich sferach (fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej) i podkreślając korzyści z takiego postępowania
• skoncentrowanie się na wartościach – na ich poznawaniu przez dziecko, utożsamianiu się z nimi i kierowaniu nimi w podejmowaniu decyzji i postępowaniu
• sposób realizacji treści edukacyjnych został dopasowany do 4 obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego
• program zawiera wskazówki do pracy, oparte na nowoczesnych, aktywizujących i efektywnych metodach pracy takich jak: metoda projektów, Metoda Dobrego Startu, dziecięca matematyka, metoda aktywnego słuchania muzyki wg. B. Strauss, metoda C. Orffa, R. Labana, pedagogika zabawy, edukacja przez ruch, organizowanie doświadczeń i laboratoriów, drama, burza mózgów
Program jest zgodny z misją placówki oraz przyjętą strategią edukacyjną. Uwzględnia całość podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Dyrektor przedszkola dopuścił do użytku przedstawione przez nauczycieli programy, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.