Załącznik nr 1 do Uchwały nr 3/2020/2021 RP z dnia 15.09.2020
GPP/1/2020/2021
ROCZNY PLAN PRACY GMINNEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
„RADOSNE WZGÓRZE” W ZAKROCZYMIU
NA ROK SZKOLNY 2020/2021
realizacja w Gminnym Przedszkolu Publicznym
ul.Warszawska 25
Roczny plan pracy Gminnego Przedszkola Publicznego
„Radosne wzgórze” w Zakroczymiu
Podstawa prawna:
●Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe (Dz.U. Z 2019r. poz. 1148 i 1078) – art. 70 ust. 1 pkt 1, art. 80 ust. 2 pkt 4, art. 82 ust. 2
●Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki
krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 r., poz. 1055)
●Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020 oraz wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia ponadto kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2020/2021.
Zawartość planu:
Spis treści:
-
Priorytety pracy przedszkola na nowy rok szkolny 2020/2021
-
Diagnoza stanu przedszkola na koniec roku szkolnego 2019/2020
-
Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
-
wykaz programów wychowania przedszkolnegoprzyjętych do realizacj
-
Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2020/2021
-
Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi
-
Zespoły zadaniowe nauczycieli
-
Plan współpracy z Radą Rodziców i współdziałania z Rodzicami w roku szkolnym 2020 / 2021
-
Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym
-
Działania na rzecz środowiska lokalnego
-
Harmonogam zebrań Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2020/2021
-
Spodziewane efekty
Priorytety pracy przedszkola na rok szkolny 2020/2021 (dotyczące przedszkoli):
-
Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom
z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. -
Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
-
Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Diagnoza stanu przedszkola na koniec roku szkolnego 2019/2020
-
Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy dla dzieci. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu.
-
Baza lokalowa przedszkola pozwala na realizację przyjętego programu wychowania przedszkolnego
-
Kąciki zainteresowań (stałe i czasowe) są stale ubogacane, sprzyjają podejmowaniu przez dzieci samodzielnej eksploracji świata, z poszanowaniem ich indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
-
W Przedszkole panuje dobra atmosfera pracy.
-
Organizacja zajęć w przedszkolu zapewnia wszechstronny rozwój dzieci, rozwija kreatywność, samodzielność, umiejętność współdziałania w grupie oraz przygotowuje je do dalszej edukacji
-
W trakcie kształcenia na odległość nauczyciele udostępniają materiały w rozsądnej ilości i odpowiednich odstępach czasowych. Są to: opracowane przez nich propozycje twórczej aktywności dzieci, linki do słuchowisk, audycji radiowych, informacje o programach telewizyjnych (pasma edukacyjne Telewizji Polskiej), a także programy, zabawy on-line, propozycje wykonania prac plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych i eksperymentów.
-
W przedszkolu realizowane są autorskie programy edukacyjne oraz projekty edukacyjne, które wspomagają pracę z dziećmi.
-
Nauczyciele, organizując dzieciom czas, umożliwiają im samodzielny wybór zabawy, sposób wykonania zadania, organizowania czasu wolnego zgodnie z ich zainteresowaniami.
-
Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
-
Nauczyciele ustawicznie doskonalą swoje umiejętności zawodowe.
-
Rozwijana jest współpraca ze środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju dzieci
-
Nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi wybrane metody multimedialne, które pozwalają przygotować je do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej
-
Rodzice chętnie podejmują współpracę i są zadowoleni z usług przedszkola
3. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
A. Rozwijanie kompetencji kluczowych. Wychowanie do wartości.
B. Kształcenie na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Cele i sposoby realizacji ze wskazaniem alternatywy on-line |
Terminy |
Osoby odpowiedzialne za realizację |
Rozwijanie kompetencji kluczowych. Wychowanie do wartości |
||
JEDNOŚĆ/RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH Szacunek; Dobre maniery i kultura; Przyjaźń, koleżeństwo, uprzejmość, życzliwość, zaufanie; Zdrowie, odżywianie, sprawność fizyczna; Prawda,uczciwosć, sprawiedliwość, szczerość, otwartość; Dobro, dobroczyność, pomoc; Współpraca
„Kodeks przedszkolaka” – tworzenie przez dzieci, przy pomocy nauczyciela, zbioru zasad i norm postępowania obowiązujących w przedszkolu
„Cele naszej grupy” – ustalenie celów grupowych na rok szkolny 2020/2021
Organizacja przez nauczyciela zabaw uczących współdziałania, wykorzystanie elementów metody Weroniki Sherborne.
„Czarodziejskie słowa” – wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
Obchody „Dnia Przedszkolaka” - podkreślenie wagi przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem
Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania kolegą/koleżanką z grupy: zorganizowanie kącika urodzinowego dla dzieci, organizacja urodzin dziecka w grupie, utrzymywanie kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem itp |
Wrzesień
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny
Wrzesień
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ Odpowiedzialność, bezpieczeństwo, opiekuńczość, oszczędnosć, troska, troskliwość; Odwaga, rozwaga; Wytrwałosć, pracowitość, samodzielnosć, duma z pracy; Życie, odpoczynek, zabawa
Ustalenie dyżurów w przedszkolu i zakresu obowiązków z nim związanych
Pogadanka na temat odpowiedzialności w różnych zawodach np. strażak, lekarz, kierowca.
Podejmowanie z dziećmi działań na rzecz grupy i przedszkola oraz prac użytecznych
„Za co jestem odpowiedzialny?” – próby scharakteryzowania swoich obowiązków domowych i przedszkolnych przez dzieci
|
Wrzesień
Adekwatnie do terminu tematyk tygodniowych
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup
Nauczyciele wszystkich grup
Nauczyciele wszystkich grup
|
PATRIOTYZM Miłosć, rodzina, patriotyzm; Tradycja
Zapoznanie dzieci z godłem Polski, hymnem państwowym oraz barwami narodowymi – rozumienie ich znaczenia dla tożsamości narodowej.
Wyposażenie dziecka w zasób wiedzy o ,,małej ojczyźnie” poprzez: oparcie znacznej części zajęć na bezpośrednich doświadczeniach w terenie, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, stwarzanie warunków i sytuacji sprzyjających integracji ze środowiskiem lokalnym. udział w patriotycznych uroczystościach lokalnych.
Budzenie zainteresowania dzieci własną miejscowością, zapoznanie z ważniejszymi zabytkami, herbem, legendami i charakterystycznym budownictwem - umożliwienie dzieciom poznania najbliższego otoczenia poprzez wycieczki i spacery
Wykonywanie przez dzieci prac plastyczno-konstrukcyjnych na; temat swojej miejscowości i symboli narodowych. Zorganizowanie w holu kącika regionalnego i patriotycznego
Udział dzieci w uroczystościach przedszkolnych i regionalnych
|
Wg programu wychowania przedszkolnego
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup
Nauczyciele wszystkich grup |
POKOJOWOŚĆ Tolerancja, akceptacja; Empatia, wrażliwość; Wolność
Obchody „Dnia Pokoju” w przedszkolu
Organizacja zajęć i zabaw kształcących umiejętność rozwiązywania konfliktów
Organizacja warsztatów psychologicznych we współpracy z Poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Zagospodarowanie kącików czytelniczych o pozycje z zakresu kształtowania wartości (np.: „Wielka księga wartości”, „O wartościach, czyli rady nie od parady”, „12 ważnych opowieści. Polscy autorzy o wartościach”, „Księga wartości i dobrych obyczajów”.)
|
Styczeń 2021
Luty 2021 |
Nauczyciele wszystkich grup
Nauczyciel grupy III
Nauczyciele wszystkich grup
|
SZCZĘSCIE, OPTYMIZM, HUMOR Szczęście, optymizm,humor, radość; Piękno przyrody, ochrona przyrody;Madrość, ciekawość, rozwój, uczenie się, wiedza, wiara w siebie; Kreatywnośc, pomysłowość, wyobraźnia (poczucie trwałego zadowolenia oraz wewnętrznej harmonii i spokoju, które są skutkiem życzliwości i akceptacji siebie i świata, a także wiary w jego zasadnicze dobro)
Udział w „Ogólnopolskim Dniu Przedszkolaka” - wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania. Zorganizowanie zajęć, które pomagają dzieciom odkryć ich talenty i motywują do dzielenia się swoją mocną stroną.
„Z uśmiechem mi do twarzy” – przedszkolne obchody „Dnia Uśmiechu”. Tworzenie wspólnie z dziećmi fotobudki i wykonanie zdjęć do „grupowej galerii uśmiechów”.
Organizowanie sytuacji edukacyjnych z wprowadzanymi do nich celowo elementami humoru – Prima aprilis
|
Wrzesień 2020
Październik
Kwiecień |
Rejestracja i zdanie relacji celem pozyskania certyfikatu dla przedszkola na stronie http://www.thedotclub.org/dotday/register
Nauczyciele wszystkich grup
Nauczyciele wszystkich grup
|
Słuchanie opowiadań, wierszy, bajek, piosenek nawiązujących do aktualnie obchodzonych świąt/omawianych tematyk. Uczenia się na pamięć utworów. Przygotowywanie się do uroczystości przedszkolnych. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Kształtowanie postaw oraz ukazanie wartości na przykładzie bohaterów bajek. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Prowadzenie zajęć uwzględniających wzorce właściwych zachowania i utrwalających dobre nawyki. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Wymiana doświadczeń między nauczycielami ( dzielenie się wiedzą, scenariuszami, pomocami dydaktycznymi..), prowadzenie zajęć koleżeńskich
|
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Doskonalenie własnego warsztatu pracy, poprzez samokształcenie, udział w szkoleniach, warsztatach i kursach dotyczących wychowania do wartości |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Współpraca z rodzicami w celu wzbogacania wiedzy, zbiorów i pomocy przybliżających dzieciom omawianą problematykę.
|
Cały rok szkolny
|
Nauczyciele wszystkich grup |
Kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
|
||
Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami:
|
Wrzesień 2020 |
Nauczyciele wszystkich grup, rodzice |
Ustalenie sposobu monitorowania postępów dzieci oraz sposobu weryfikacji wiedzy i umiejętności dzieci, w tym również informowania rodziców o postępach dziecka w nauce podczas edukacji zdalnej |
Wrzesień 2020 |
Nauczyciele wszystkich grup, rodzice |
Ustalenie źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których dzieci i ich rodzice mogą korzystać:
Stworzenie bazy linków i aplikacji |
Wrzesień 2020 |
Nauczyciele wszystkich grup |
Ustalenie sposobu dokumentowania realizacji zadań przedszkola z zakresu kształcenia na odległość |
Wrzesień 2020 |
Nauczyciele wszystkich grup |
„Dzień bezpiecznego komputera” - inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promować bezpieczeństwo informatyczne |
Październik 2020 |
Nauczyciele wszystkich grup |
Wykorzystywanie w pracy z dziećmi TIK, np. magnetofon, rzutnik, laptop, tablice interaktywne, komputer stacjonarny; wykorzystywanie internetu: oglądanie bajek, filmów i programów edukacyjnych; nauka kodowania przez zabawę; kodowanie na dywanie |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 |
Luty 2021 |
Nauczyciele wszystkich grup |
Realizacja wybranego projektu edukacyjnego. W razie potrzeb modyfikacja projektu i realizacja go w formule kształcenia na odległość. |
Październik 2020-maj 2021 |
Chętni nauczyciele |
Uczestnictwo nauczycieli w grupie: „@aktywni – podążaj odważnie za nowoczesną edukacją” celem zdobycia inspirujących pomysłów na zajęcia z wykorzystaniem technologii cyfrowych |
Cały rok szkolny |
Chętni nauczyciele |
4. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:
Program wychowania przedszkolnego „Planeta dzieci”. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości. Autor Jolanta Wasilewska, wydawnictwo WSiP; ISBN: 978-83-02-18275-4.
Wykaz programów autorskich nauczycieli:
- Po raz pierwszy w przedszkolu – program adaptacyjny gminnego przedszkola w Zakroczymiu - Bezpieczne przedszkole - Aktywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym -Moja mała ojczyzna – Polska. Moja mała ojczyzna – Zakroczym - Bawię się z mamą i tatą - Przyjaciele przyrody z Radosnego wzgórza - Matematyka już od smyka - Agresja dzieci, sposoby jej rozładowania
-
Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2020/2021
Wrzesień 2020
01.09.2020 – Przedszkole witaj nam
21.09.2020 – Bawimy się wesoło – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
29.09.2021 – Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Październik 2020
02.10.2020 – Podziel się uśmiechem. Światowy Dzień Uśmiechu
05.10.2020 – Dzień Zwierząt
14.10.2020 – Dzień Edukacji Narodowej. Pasowanie na przedszkolaka
15.10.2020 – Światowy Dzień Mycia Rąk
Listopad 2020
5.11.2020 – Dzień Postaci z Bajek
13.11.2020 – Koncert patriotyczny dla dzieci
25.11.2020 – Dzień pluszowego misia
30.11.2020 – Bal wróżek i czarodziejów
Grudzień 2020
7.12.2020 – Mikołajkowe niespodzianki
18.12.2020 – Jasełka. Warsztaty świąteczne z Rodzicami
Styczeń 2021
15.01.2020 – Dzień Babci i Dziadka
Luty 2021
12.02.2021 – Bal karnawałowo-walentynkowy
17.02.2021 – Dzień Kota
Marzec 2021
08.03.2020 – Kobiety małe i duże. Dzień Kobiet
19.03.2021 – Pani Wiosna radosna. Powitanie wiosny
20.03.2021 – Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Dzień kolorowej skarpetki
22.03.2021 – Dzień wody
26.03.2021 – Warsztaty wielkanocne z Rodzicami
Kwiecień 2021
05.04.2021 – Dzień leśnika
06.04.2021 – Zaświeć na niebiesko. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu(02.04)
22.04.2021 – Eko-bal. Dzień Ziemi
Maj 2021
04.05.2021 – Dzień Strażaka
07.05.2021 – Dzień Bibliotekarza (08.05)
21.05.2020 - Dzień Rodziny. Wiosenny festyn rodzinny
Czerwiec 2021
01.06.2021 – Dzień Dziecka
18.06.2021 – uroczyste zakończenie roku szkolnego. Pożegnanie przedszkola przez dzieci 5-letnie
Sierpień 2021
27.08.2021 - Kto przedszkole nasze zna, ten przybiega tu raz dwa. Dzień otwarty – dla nowo przyjętych dzieci i ich rodziców
TEATRZYKI, KONCERTY I IMPREZY PLENEROWE
O ile w obecnej sytuacji związanej z pandemią Covid-19 będzie możliwe organizowanie przedstawień teatralnych, koncertów oraz imprez plenerowych
z udziałem aktorów i artystów, przedstawiamy nasze propozycje:
07.09.2020r. godz. 9.00 - Przedstawienie teatralne pt. „Zuzia w zaczarowanej krainie” w wykonaniu artystów Studia Artystycznego ARLEKIN z Białegostoku
23.09.2020r. godz. 15.00 – Pożegnanie lata. Zabawa letnia
z udziałem rodziców poprowadzona przez dwa śmieszki Dorusia
i Robusia
02.10. 2020r. godz. 9.00 – Przedstawienie teatralne pt. „Pani Jesień dary niesie”
w wykonaniu aktorów z Teatru KOP z Krakowa
13.11.2020r. godz. 9.30 – Koncert patriotyczny dla dzieci
w wykonaniu Patrycji Lipińskiej
18.11.2020r. godz. 9.00 - Przedstawienie teatralne pt.”Cenne rady” w wykonaniu aktorów z Teatru „Bajka” z Nowego Sącza
11.01.2021r. godz. 9.00 - Przedstawienie teatralne pt. „ Zaczarowane kalosze”
w wykonaniu artystów Studia Artystycznego ARLEKIN
z Białegostoku
19.03.2021r. godz.9.00 - Przedstawienie teatralne pt. „Pani Wiosna radosna” w wykonaniu aktorów z Teatru KOP z Krakowa
15.04.2021r. godz.. 9.00 - Przedstawienie teatralne pt.”Kocmołuszek” w wykonaniu aktorów z Teatru „Bajka” z Nowego Sącza
21.05.2021r. godz. 15.00 – Wiosenny piknik rodzinny poprowadzony przez P. Patrycję Lipińską
22.06.2021r. godz. 9.00 - Przedstawienie teatralne pt. „, To już lato, co ty na to” w wykonaniu aktorów z Teatru KOP z Krakowa
CAŁY ROK
• nasze urodzinki – organizacja urodzin dzieci w grupie przedszkolnej
• projekty edukacyjne
• małe formy teatralne - przedstawienia tematyczne w wykonaniu dzieci i chętnych rodziców
• warsztaty, zajęcia otwarte, spotkania pedagogizujące dla dzieci i rodziców
• wyjazdy zainicjowane przez Dyrektora, Radę Rodziców, Rodziców, Nauczycieli
• wycieczki do miejsc użyteczności publicznej np. Urząd Miejski, poczta, straż pożarna, posterunek policji, sklep, kwiaciarnia, Pizzeria, Biblioteka, Szkoła , GOK, itp.
• wycieczki i spacery tematyczne
• spotkania z ciekawymi ludźmi reprezentującymi różne zawody m.in. policjant, strażak, weterynarz, pielęgniarka, ratownik, policjant, muzyk, żołnierz, itp.
• konkursy z udziałem rodziców
• kiermasze okolicznościowe w przedszkolu
• okolicznościowe wystawy prac plastycznych dzieci i rodziców
w przedszkolu, na terenie Gminy (Biblioteka, Urząd Gminy, Poczta itp.)
• udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych oraz akcjach charytatywnych
-
Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi
Lp. |
Zadanie dodatkowe |
Nazwisko i imię nauczyciela |
1. |
Prowadzenie kroniki przedszkolnej |
Klusiewicz Dorota |
2. |
Aktualizacja strony internetowej przedszkola |
Ambroziak Klaudyna |
3. |
Dekoracja |
Ambroziak K. Klusiewicz D. Szczechura A. |
4. |
Kącik dla rodziców |
Szczechura Agata |
5. |
Sprzęt sportowo-rekreacyjny |
Zdańska Monika |
6. |
Protokoły Rady Pedagogicznej |
Biernacka Ewelina |
7. |
Zajęcia w ramach PPP , rozwijajace zainteresowania i zdolności z dziećmi w grupach |
Nauczyciele grup |
-
Zespoły zadaniowe nauczycieli
Lp.
Nazwa zespołu
Skład zespołu
Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji
1.
Zespół ds ewaluacji wewnętrznej
Klusiewicz Dorota
wszyscy nauczyciele
X.2020 – V.2021
2.
Zespół ds promocji przedszkola
Ambroziak Klaudyna
dyrektor
W ciągu roku szkolnego
3.
Zespół ds modyfikacji regulaminów i procedur
Klusiewicz Dorota
Szczechura Agata
dyrektor
W ciągu roku szkolnego
4.
Zespół ds projektów i akcji edukacyjnych
Zdańska Monika
Pawlak Oliwia
W ciągu roku szkolnego
5.
Zespół ds profilaktyki, opieki i wychowania
Ambroziak Klaudyna
Zdańska Monika
W ciągu roku szkolnego
6.
Zespół ds programowych
Biernacka Ewelina
Klusiewicz Dorota
W ciągu roku skzolnego
7.
Zespół ds modyfikacji statutu
Szczechura Agata
dyrektor
W ciągu roku szkolnego
8.
Zespół ds kształcenia na odległość
Szczechura Agata
dyrektor
W razie potrzeby
-
Plan współpracy z Radą Rodziców i współdziałania z Rodzicami w roku szkolnym 2020 / 2021
Zadania |
Sposoby realizacji |
Termin |
Odpow. |
|
|
1.Kierowanie i pomoc w zakresie realizacji planu pracy przedszkola i form współpracy z rodzicami |
1. Dokonanie wyboru rodziców w oddz. do Rady Rodziców. 2. Opracowanie i zatwierdzenie planu współpracy Radą Rodziców. 3. Ustalenie preliminarza dochodów, wydatków z funduszy pozyskanych od rodziców. 4. Organizowanie spotkań celem koordynacji prac związanych z realizacją rocznego planu pracy oraz wynikających z działalności placówki. 5. Zebrania ogólne, grupowe – informacje o głównych założeniach wychowawczych, sprawy organizacyjne 6. Współudział rodziców w przygotowaniu i przebiegu imprez dla dzieci, m.in.
7.Zapraszanie Rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” 8. Opracowanie sprawozdań z działalności Rady /półroczne, roczne/, przekazywanie informacji na zebraniach ogólnych
|
IX IX IX IX, I, VI wg harm. W ciągu roku |
Naucz. Dyr. Dyr. Naucz. Dyr. Naucz. Dyr. Naucz. R.R. Przew. R.R Dyrektor |
|
2.Współdziałanie Rady Rodziców ze środowiskiem |
1. Pomoc w zakresie pozyskiwania instytucji, osób prywatnych wspomagających działalność placówki w zakresie: - prace konserwatorskie, naprawy, usługi ksero, przekazywanie różnorodnych materiałów i inne 2. Kontynuowanie współpracy z zakładami pracy Rodziców celem zapewnienie należytej realizacji zadań planu rocznego.
|
Cały rok
|
Dyr. Naucz.
|
|
3.Doskonalenie bazy dydaktycznej, pomieszczeń przedszkolnych |
1.Angażowanie rodziców do zakupu, przywozu potrzebnych materiałów, poszukiwanie sponsorów.
|
Cały rok |
Naucz. Dyr. |
|
4.Współdziałanie w zakresie pedagogizacji |
1. Współudział w przygotowaniu spotkań z rodzicami, dni otwartych, zapraszanie gości z różnych środowisk. 2. Zgłaszanie propozycji, sygnalizowanie problemów wymagających omówienia przez odpowiednie osoby w formie warsztatów 3. Prezentacja literatury dla rodziców – porady i wskazówki w kąciku dla rodziców 4. Konsultacje z nauczycielami, informowanie o rozwoju dziecka, zachowaniu 5. Prowadzenie tablicy dla rodziców /prezentacja aktualnej tematyki, prac plastycznych 6. Prowadzenie strony internetowej przedszkola.
|
Wg planu Na bieżąco
Na bieżąco Na bieżąco Na bieżąco |
Dyr. R.R. Naucz. Naucz. Naucz. Dyr. |
9. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym
Lp |
Nazwa instytucji |
Współpraca w zakresie |
Działania przedszkola |
Określenie czasowe (data lub okres realizacji zadania) |
Osoba koordynująca (odpowiedzialna) |
1 |
Poradnia psychologiczno-
|
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej Szkolenia, warsztaty, rady pedagogiczne dla nauczycieli i rodziców |
Kierowanie rodziców dzieci mających określone trudności rozwojowe Wykorzystanie oferty poradni w tym zakresie (szczególnie w zakresie diagnozy rozwoju dzieci) |
W miarę potrzeb Według ofert
|
Każdy nauczyciel, który zauważy taką potrzebę Wyznaczyć konkretną osobę spośród nauczycieli |
2. 3. |
Sąd Rodzinny Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej |
Zapewnienie ochrony praw dziecka |
Występowanie z wnioskiem o objęcie kuratelą rodziców niespełniających obowiązków rodzicielskich
|
W miarę potrzeb |
Dyrektor
|
4.
|
Szkoła podstawowa |
współpraca |
Nawiązanie współpracy z dyrektorem, wicedyrektorem i nauczycielami oddziałów przedszkolnych |
Październik/maj |
Naucz. Oddz. I |
5. |
1. Miejsko-Gminny Dom Kultury 2. Biblioteka Publiczna 3. Urząd Miasta i Gminy Zakroczym 4. Komenda Policji 5. Ochotnicza Straż Pożarna 6. Poczta 7. Ośrodek zdrowia
|
Realizacja programów o charakterze lokalnym, festyny, konkursy, wycieczki edukacyjne |
Udział w różnych formach życia lokalnego |
Zgodnie z ustalonym harmonogramem |
Wyznaczone przez dyrektora osoby |
10. Działania na rzecz środowiska lokalnego
Zadanie/sposób realizacji |
Termin realizacji |
Udział w akcji charytatywnej „Zbieramy plastikowe nakrętki” |
W ciągu roku szkolnego |
Udział w akcji ogólnopolskiej „Góra grosza” |
Grudzień |
Udział w kampaniach profilaktycznych organizowanych przez specjalistów, PPP w NDM |
W ciągu roku szkolnego |
Zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska w NDM |
Listopad/Luty |
Udział w akcji ogólnopolskiej WOŚP |
Grudzień |
11. Harmonogam zebrań Rady Pedagogicznej w roku szkolnym 2020/2021
Lp. |
Tematyka zebrań |
Termin
|
Osoba odpowiedzialna |
1. |
Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej w roku szk. 2020/2021 |
28.VIII.2020 |
Dyrektor |
2. |
Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2020/2021 |
15.IX.2020 |
Dyrektor Nauczyciele |
3. |
Przedstawienie do zaopiniowania założeń planu finansowego przedszkola |
XI.2020 |
Dyrektor |
4. |
Podsumowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej za I półrocze |
I.2021 |
Dyrektor Nauczyciele |
5. |
Zaopiniowanie projektu arkusza organizacji pracy przedszkola |
IV.2021 |
Dyrektor Nauczyciele |
6. |
Podsumowanie pracy przedszkola za rok szkolny 2020/2021 |
VI.2021 |
Dyrektor Nauczyciele |
7. |
Rady szkoleniowe wg potrzeb oraz szkolenia Rady Pedagogicznej wg planu WDN |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor Nauczyciele |
12. Spodziewane efekty
Nauczyciele: 1) rozwijają kompetencje kluczowe dzieci, w tym kompetencje cyfrowe ukierunkowane na bezpieczne korzystanie z nowoczesnych technologii 2) wykorzystują w procesach edukacyjnych narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia na odległość 3) wspomagają rodziców w nabywaniu przez dzieci umiejętności społecznych 4) komunikują się z rodzicami osobiście, ale również za pomocą strony internetowej przedszkola, poczty elektronicznej, facebooka 5) zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
Dzieci:
1) są aktywne, chętnie uczestniczą w zajęciach zarówno na terenie przedszkola, jak i podczas kształcenia na odległość 2) są samodzielne, dbają o bezpieczeństwo własne i innych 3) są świadome niebezpieczeństw związanych z technologią cyfrową 4) radzą sobie w sytuacjach trudnych
Przedszkole: 1) jest postrzegane w lokalnym środowisku jako placówka dobrze przygotowująca do dalszej edukacji przedszkolnej w szkole 2) dba o bezpieczeństwo dzieci, w tym bezpieczeństwo cyfrowe 3) wychowuje do wartości moralnych takich jak: szacunek, odpowiedzialność, pokojowość, przyjaźń, piękno.
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej Gminnego Przedszkola Publicznego „Radosne wzgórze” w Zakroczymiu zatwierdzony został uchwałą Rady Pedagogicznej nr 3 z dnia 15 września 2020r.
Członkowie Rady Pedagogicznej |
Podpis
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|