Przedszkole wspomaga indywidualny rowój i zainteresowania dzieci.
Nauczycielki oddziałów uwzględniają w miesięcznych planach pracy realizację treści z podstawy programowej.
Rodzaj i zakres realizowanych treści jest zgodny z wybranymi przez nauczycielki programem wychowania przedszkolnego:
„Kocham przedszkole” autorstwa Mirosławy Anny Pleskot i Agnieszki Staszewskiej-Mieszek opublikowanego przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Sp. z o.o.
Walory programu:
• program stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i treści nauczania opisanych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego;
• zawiera szczegółowe cele kształcenia i wychowania;
• treści programu są zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego;
• w programie określone zostały sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy, w zależności od potrzeb i możliwości dzieci oraz warunków, w jakich będzie realizowany;
• program zawiera opis założonych osiągnięć dziecka;
• program zawiera propozycję kryteriów oceny i metod monitorowania procesu edukacyjnego i rozwoju dziecka;
• jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym.
Program jest zgodny z misją placówki oraz przyjętą strategią edukacyjną. Uwzględnia całość podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Dyrektor przedszkola dopuścił do użytku przedstawione przez nauczycieli programy, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.